Sportuoti niekada ne per vėlu

Sveikata yra didžiausia dovana, todėl kiekvienas nori žinoti, kaip ją išsaugoti. Milijonai žmonių šiandien suvokia judėjimo naudą. Pastarųjų metų medicinos tyrimai parodė, kad sveikatos praradimas tiesiogiai susijęs su fizinės veiklos trūkumu. Tai suvokę ir daugiau sužinoję apie sveikatą, žmonės ima kitaip gyventi.
 

Sportas – indėlis į sveikatą


Dabartinis užsidegimas judėti nėra užgaida. Mes suvokiame, kad vienintelis būdas išvengti nejudrumo sukeltų ligų – išlikti aktyviam, ir ne mėnesį ar metus, o visą gyvenimą. Sendamas kūnas darosi mažiau lankstus, o, prarasdamas elastingumą, suglemba. Sportas tvirtina kaulus ir raumenis, tad senatvėje mažiau rizikos susirgti osteoporoze (kaulų išretėjimo liga, ypač būdinga moterims). Fiziniai pratimai gali padėti, jei kankina nemiga, mankšta pagerina nuotaiką, po mankštos geresnė savijauta, suteikia energijos, mankšta skatina sveikai maitintis, mankštinantis pagerėja medžiagų apykaita, mankšta neleidžia nutukti.
Šiuo metu pasaulyje ypač populiarus masinis sportas – greitas ėjimas (80–120 žingsnių ėjimas). Jis tinkamiausias visiems vidutinio amžiaus žmonėms, nesergantiems sunkiomis širdies ligomis. Šiuo sportu galima užsiimti bet kokiame stadione, parke, o, atvėsus orams, uždaruose maniežuose ar sporto salėje ant slenkančio takelio.

{banner-25}

 

Darbo pradžia – nuo rytinės mankštos


Sportuoti galime pradėti nuo paprasčiausios rytinės mankštos. Rytinė mankšta – rekomenduotinas būdas pradėti dieną. Žinoma, savaitę pasimankštinus po 10–20 minučių kasryt, labai nesustiprėsite, bet laikui bėgant išsiugdysite gerą įprotį, padedantį ne tik sudeginti kalorijas, bet ir jaustis žvaliems. Tyrimai parodė, kad rytinė mankšta yra geras būdas norint atsikratyti keleto nereikalingų kilogramų, nes tada kūnas riebalus sunaudoja energijai. Rytinė mankšta pagreitina ne tik medžiagų apykaitą, bet ir padidina hormonų kiekį, kuris svarbus mažinant kūno riebalus. Nesudėtingi fiziniai pratimai taip pat teigiamai veikia kraujospūdį, kraujo lipidų ir insulino kiekį, širdies bei plaučių funkcijas. Iš pradžių atlikti kai kuriuos fizinius pratimus gali būti per sunku, todėl rekomenduojama pradėti nuo nesudėtingų, po truputį didinant krūvį.
 

Grožis + sveikata


Tačiau bene daugiausiai žmonių sportuoja ne dėl sveikatos, bet ir dėl grožio. Net ir geriausia dieta nepadės sugrąžinti ar išlaikyti gražių kūno linijų, jei nedarysime bent elementarių, raumenis lavinančių pratimų. Šiam tikslui pasiekti galime pasirinkti aerobikos treniruotes. Tinkamai parinkus aerobikos programas, aerobikos pratimai gali padėti įvairiomis ligomis sergantiems žmonėms: profilaktiškai apsisaugant nuo širdies ir kraujagyslių, diabeto, apkūnumo, artrito, nerimo, premenstruacinio sindromo ir begalės kitų ligų.
Nesvarbu, ar jūsų tikslas yra sporto rezultatai, ar sveikatos gerinimas, nepasieksite nei vieno, nei kito be reguliarių pratybų. Jei pasiryžote gyventi aktyviai, skirkite tam kasdien bent tiek minučių, kiek leidžia jūsų laikas. Dar geriau, jei įprastumėte sportuoti tuo pačiu paros metu. Neilgai trukus pastebėsite, kaip jūsų kūnas pats „prašo“ judėti ir atlikti kasdienį mankštos ritualą.
Įrodyta, kad nereguliariai atliekami fiziniai pratimai apčiuopiamos naudos beveik neduoda. Rekomenduojama, kad aerobika ar kita aktyvia fizine veikla reiktų užsiimti tris penkis kartus per savaitę, atsižvelgiant į tikslus ir galimybes, nuo 20 iki 60 minučių.
 

Pradedantiesiems


Jei jūs tik pradedate sportuoti, pirmaisiais mėnesiais patartina stebėti savo pulsą ir geriau pradėti dirbti su specialistu ar net su gydytojo priežiūra, ypač tais atvejais, kai jūs turite antsvorio, yra kvėpavimo sutrikimų, esate patyrę traumą ar sirgote. Auksinė taisyklė visiems pradedantiesiems: nepersistengti ir pratimų trukmę, sudėtingumą ar intensyvumą didinti pamažu. Stebėti pulsą yra svarbu, nes, peržengus savo galimybių ribą, sportas tampa mūsų širdies priešu, bet ne draugu. Užsiimant bet kokiu fiziniu aktyvumu turėtų būtinai būti apšilimo etapas pradžioje ir nusiraminimo etapas pabaigoje. Šie etapai ne tik sumažina nereikalingų traumų ir nepageidaujamų pasekmių riziką, bet ir padeda labiau mėgautis tuo, ką jūs darote.

Norintiesiems numesti svorio taip pat rekomenduojama kartkartėmis apsilankyti treniruoklių salėje, kadangi jėgos pratimai didina raumenų masę. Jai padidėjus, efektyviau deginami riebalai. Fitneso treniruotėse galima sudeginti išties daug kalorijų. Mažas svoris su treniruokliu ir didelis pakartojimų skaičius yra raktas į sėkmę – nuolatos lankant treniruotes, atsikratoma nemažai svorio. Be to, fitnesas mažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių, plaučių, medžiagų apykaitos ir kitomis ligomis. Tačiau reikia pabrėžti, kad šios treniruotės reikalauja nemažai fizinių jėgų, todėl pradėti treniruotis reikėtų labai palengva.
Jeigu yra galimybė, verta apsilankyti baseine. Kaip ir aerobika, vandens procedūros ypač aktyviai veikia medžiagų apykaitą, nes plaukiojant dirba visi kūno raumenys. Taigi, plaukiojant stiprėja raumenys, lankstesni tampa sąnariai, be to, sistemingas plaukiojimas gerina kraujotaką.

Sveikatos specialistai teigia, jog renkantis sporto rūšį būtina atkreipti dėmesį į amžių, nes kiekvienoje amžiaus grupėje fizinės jėgos, sveikata ir medžiagų apykaitos procesai yra skirtingi. Pasirenkamų fizinių pratimų rūšys priklauso ir nuo jūsų pomėgių bei galimybių, tačiau kiekvienas galime sau rasti tinkamiausią. Tiek bėgiojimas, tiek važinėjimasis dviračiu ar riedučiais, irklavimas, slidinėjimas ar kiti fiziniai pratimai yra gera investicija ne tik į normalaus svorio išlaikymą, bet ir į gerą savijautą bei sveikatą.

Pradėkite daugiau judėti jau šiandien. Išeikite pasivaikščioti, lipkite laiptais, o ne važiuokite liftu, pažaiskite su vaikais ar anūkais.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

cHQRLSLwga
2012-06-16 23:50
Gruodis 7 d, 2010Keista lyginti Karibų ÅalÄÆ kur nieko nekeiria veikti ir tik sÄ—di prieÅ saulÄ™ ir bananus ÅlamÅti su Marijos žeme kur nei ant sniego nepasÄ—dÄ—si, nei bulvių nepavalgysi -reikia bÅ«stÄ… Åildyti, ruoÅti bulves ir t.t. Jeigu Lietuvoje bÅ«tų galima iÅgyventi kaip Karibuose, manau visi irgi bÅ«tų laimingi O Åiaip tas reitingas labai skiriasi nuo akÅĨiau matytu paprastai Åiaurinių Åalių gyventojai bÅ«nÄ… mažiau laimingos už tuos kurie gyvena arĨiau pusiaujo
mitzu
2009-04-16 21:42
pritariu - mano mama, pvz. 46 metu dabar namuose daro jogos pratimus. Na, juk sioks toks visvien sportas, kad ir kas ka sakytu. Va tik kartais pasiskundzia, kad energijos jau ner tiek, kad ilgai galetu issportuoti, tai nupirkau Tonussan, maisto papildo, kuris gerai energijos suteikia ir netgi imunine sistema gerai saugo, tai sakau, kaip mamai, tai labai pats tas!

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai

Mūsų draugai