Kai šeimoje – alkoholikas

Lietuvoje alkoholizmas kasmet vis labiau plinta. Tai labai sunki liga, prieš kurią bejėgiai viso pasaulio medikai. Sovietiniais laikais šeimoms kovoti su alkoholizmu ir gydytis nuo jo buvo paprasčiau. Mat su šia problema kovojo ir darbdaviai, ir policija, ir medikai. Dabar bet kokia medikų pagalba įmanoma tik tuomet, jei žmogus pats supranta savo problemą ir sutinka ją spręsti. Plačiau apie šią ligą ir jos gydymą pasakoja Vilniaus Priklausomybių ligų centro gydytoja psichiatrė Agnė KUNGIENĖ.
 

Pagrindinės alkoholizmo prielaidos


Pagrindinės priežastys susirgti alkoholizmu yra genetinės. Potraukio, tolerancijos ir adaptacijos mechanizmai yra paveldimi.
Tačiau kartu sunkiai atskiriami nuo genetinių yra socialiniai veiksniai: šeima, aplinka, draugai. Papročiai ir aplinka ne tik formuoja augančiojo žmogaus požiūrį į alkoholinius gėrimus, bet neišvengiamai veikia ir jo asmenybę.
Antra vertus, nuo asmenybės bruožų irgi priklauso, kiek individas linkęs į alkoholizmą. Dauguma alkoholizmo problemų tyrinėtojų tvirtina, kad iki susirgimo alkoholikai patiria įvairiausių asmenybės pokyčių, kurių šaknys siekia kūdikystę. Būsimojo alkoholiko asmenybei būdingas nevisavertiškumas, nepakankamas socialinis prisitaikymas, nesugebėjimas bendrauti su kitais žmonėmis.

 

Požymiai, kurie rodo, kad žmogus serga alkoholizmu


Nenumaldomas troškimas išgerti yra vienas pirmųjų alkoholizmo požymių.
Potraukis vartoti alkoholio gali reikštis įvairiai. Pirmiausia kyla noras pratęsti pradėtas išgertuves, vėliau – neįveikiamas troškimas gerti ima kamuoti visiškai blaivų žmogų. Išsivystęs priklausomybės nuo alkoholio sindromas apibūdinamas atsiradusia tolerancija, ūminės abstinencijos būkle ir paprastai atpažįstamas iš paciento pasiryžimo bet kokia kaina tęsti alkoholio vartojimą. Tokiam asmeniui alkoholio vartojimas tampa svarbiausia vertybe. Atsiradus priklausomybės sindromui, šis nenumaldomas potraukis siejamas ne tik su psichologiniais, bet ir su fiziniais reiškiniais, kurie atsiranda nepavartojus alkoholio.
 

Pagrindiniai alkoholinės psichozės požymiai


Alkoholinė psichozė išsivysto ne kiekvienam asmeniui, sergančiam alkoholizmu. Tai yra komplikuota abstinencijos būsena. Alkoholis sukelia trumpalaikę, bet pavojingą gyvybei psichozės būseną, dar kitaip vadinamą „baltąja karštine“. Baltoji karštinė prasideda 2–7 parą nutraukus alkoholio vartojimą. Pradžioje atsiranda nemiga, drebulys ir baimė, vėliau – sąmonės pritemimas, ryškios haliucinacijos. Tokie asmenys yra neramūs, motoriškai sujaudinti, atsiranda kliedesių. Šie simptomai yra stipresni vakarais ir naktimis.


 

Šiuolaikiški vaistai nuo alkoholizmo


Nuo alkoholizmo, kaip ligos, vaistų nėra, nes alkoholizmas priklauso nepagydomų ligų grupei. Yra tik simptominis gydymas, kuriuo palengvinama abstinencijos būklė. Tam taikomas kompleksinis medikamentinis gydymas: benzodiazepinais, antipsichoziniais vaistais, antidepresantais, metadoksinu, vitaminais.
 

Kiti gydymo metodai


Kad alkoholikas nevartotų alkoholio, taikomi ir nemedikamentiniai gydymo metodai: individuali ir grupinė psichoterapija, savipagalbos grupės (AA grupės), „Minesotos“ programa.
Taikant individualią psichoterapiją, padedama susidoroti su psichologiniais sunkumais, atsiradusiais dėl girtavimo. Teigiamai veikia grupinė psichoterapija – grupėje pacientui sunkiau neigti savo ligą ar ją pateisinti. Kitų, negeriančių grupės narių pavyzdys įkvepia vilties. Efektyvios anoniminių alkoholikų draugijos, kuriose nariai dalijasi savo patirtimi, sprendžia problemas, padeda kitiems gydytis nuo alkoholizmo.
 

Pagalba alkoholiko šeimos nariams


Įstatymai negali apsaugoti nuo girtaujančio sutuoktinio. Policija ir medikai neturi teisės iš namų išvežti girtaujančio sutuoktinio, jei jis nekelia grėsmės artimiesiems. Tik tokiu atveju, jei alkoholikas namuose smurtauja, grasina susidoroti, o nuskriaustasis kreipiasi į policiją, pareigūnai gali išvežti prasikaltusįjį ir sudrausminti. Pagal įstatymą sulaikyti tokį asmenį galima 5 valandoms. Sulaikymo terminas skaičiuojamas nuo išblaivėjimo. Tad bet kokiu atveju šeima smurtaujančiu šeimos nariu atsikratys tik kelioms valandoms. Išgėręs jis vėl gali daryti tą patį. Galima patarti tik kaip nors įtikinti sutuoktinį gydytis nuo šios baisios ligos. Besigydantį alkoholiką turi palaikyti namiškiai, nes vienam išbristi iš priklausomybės sunku. Taip pat visiems šeimos nariams yra taikoma individuali psichoterapija, psichoedukacinės konsultacijos.
 

Pagalba alkoholikų vaikams


Alkoholiko palikuoniams yra įgimta padidėjusi rizika susirgti šia liga. Jei vaikas dar ir namuose nuolat mato girtus tėvus, kurie vaikui yra didžiausias autoritetas, jis ateityje sunkiai grumsis su potraukiu alkoholiui. Alkoholikų vaikams yra skiriamos vaikų ir paauglių psichologų konsultacijos, veikia užimtumo centrai, kad vaikas pasijustų visuomenės nariu, galėtų atsipalaiduoti ir išsipasakoti.
 

SŽ įspėja


Tikimybės visiškai pasveikti nėra
Alkoholizmas yra nepagydoma liga. Asmuo, sergantis alkoholizmu, gali išmokti valdyti ligą ir nevartoti alkoholio, tačiau jis visą gyvenimą liks alkoholikas. Net, praėjus daugybei blaivybės metų, galimas atkrytis. 

Požymiai, kurie rodo, kad žmogus serga alkoholizmu


Nenumaldomas troškimas išgerti yra vienas pirmųjų alkoholizmo požymių.
Potraukis vartoti alkoholio gali reikštis įvairiai. Pirmiausia kyla noras pratęsti pradėtas išgertuves, vėliau – neįveikiamas troškimas gerti ima kamuoti visiškai blaivų žmogų. Išsivystęs priklausomybės nuo alkoholio sindromas apibūdinamas atsiradusia tolerancija, ūminės abstinencijos būkle ir paprastai atpažįstamas iš paciento pasiryžimo bet kokia kaina tęsti alkoholio vartojimą. Tokiam asmeniui alkoholio vartojimas tampa svarbiausia vertybe. Atsiradus priklausomybės sindromui, šis nenumaldomas potraukis siejamas ne tik su psichologiniais, bet ir su fiziniais reiškiniais, kurie atsiranda nepavartojus alkoholio.
 

Pagrindiniai alkoholinės psichozės požymiai


Alkoholinė psichozė išsivysto ne kiekvienam asmeniui, sergančiam alkoholizmu. Tai yra komplikuota abstinencijos būsena. Alkoholis sukelia trumpalaikę, bet pavojingą gyvybei psichozės būseną, dar kitaip vadinamą „baltąja karštine“. Baltoji karštinė prasideda 2–7 parą nutraukus alkoholio vartojimą. Pradžioje atsiranda nemiga, drebulys ir baimė, vėliau – sąmonės pritemimas, ryškios haliucinacijos. Tokie asmenys yra neramūs, motoriškai sujaudinti, atsiranda kliedesių. Šie simptomai yra stipresni vakarais ir naktimis.
 

Šiuolaikiški vaistai nuo alkoholizmo


Nuo alkoholizmo, kaip ligos, vaistų nėra, nes alkoholizmas priklauso nepagydomų ligų grupei. Yra tik simptominis gydymas, kuriuo palengvinama abstinencijos būklė. Tam taikomas kompleksinis medikamentinis gydymas: benzodiazepinais, antipsichoziniais vaistais, antidepresantais, metadoksinu, vitaminais.
 

Kiti gydymo metodai


Kad alkoholikas nevartotų alkoholio, taikomi ir nemedikamentiniai gydymo metodai: individuali ir grupinė psichoterapija, savipagalbos grupės (AA grupės), „Minesotos“ programa.
Taikant individualią psichoterapiją, padedama susidoroti su psichologiniais sunkumais, atsiradusiais dėl girtavimo. Teigiamai veikia grupinė psichoterapija – grupėje pacientui sunkiau neigti savo ligą ar ją pateisinti. Kitų, negeriančių grupės narių pavyzdys įkvepia vilties. Efektyvios anoniminių alkoholikų draugijos, kuriose nariai dalijasi savo patirtimi, sprendžia problemas, padeda kitiems gydytis nuo alkoholizmo.
 

Pagalba alkoholiko šeimos nariams


Įstatymai negali apsaugoti nuo girtaujančio sutuoktinio. Policija ir medikai neturi teisės iš namų išvežti girtaujančio sutuoktinio, jei jis nekelia grėsmės artimiesiems. Tik tokiu atveju, jei alkoholikas namuose smurtauja, grasina susidoroti, o nuskriaustasis kreipiasi į policiją, pareigūnai gali išvežti prasikaltusįjį ir sudrausminti. Pagal įstatymą sulaikyti tokį asmenį galima 5 valandoms. Sulaikymo terminas skaičiuojamas nuo išblaivėjimo. Tad bet kokiu atveju šeima smurtaujančiu šeimos nariu atsikratys tik kelioms valandoms. Išgėręs jis vėl gali daryti tą patį. Galima patarti tik kaip nors įtikinti sutuoktinį gydytis nuo šios baisios ligos. Besigydantį alkoholiką turi palaikyti namiškiai, nes vienam išbristi iš priklausomybės sunku. Taip pat visiems šeimos nariams yra taikoma individuali psichoterapija, psichoedukacinės konsultacijos.
 

Pagalba alkoholikų vaikams


Alkoholiko palikuoniams yra įgimta padidėjusi rizika susirgti šia liga. Jei vaikas dar ir namuose nuolat mato girtus tėvus, kurie vaikui yra didžiausias autoritetas, jis ateityje sunkiai grumsis su potraukiu alkoholiui. Alkoholikų vaikams yra skiriamos vaikų ir paauglių psichologų konsultacijos, veikia užimtumo centrai, kad vaikas pasijustų visuomenės nariu, galėtų atsipalaiduoti ir išsipasakoti.
 

SŽ įspėja


Tikimybės visiškai pasveikti nėra
Alkoholizmas yra nepagydoma liga. Asmuo, sergantis alkoholizmu, gali išmokti valdyti ligą ir nevartoti alkoholio, tačiau jis visą gyvenimą liks alkoholikas. Net, praėjus daugybei blaivybės metų, galimas atkrytis.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

nikole
2014-11-24 17:02
laba diena noreciau pasipasakot.sunku mant bandau savo vyra kalbint mest gert jau vis sunkiau daros manau, kad sitai prives prie skyribu pykstames kiekviena savaitgali jis geria ir niekur negalim iseit prisipuose is ankstaus ryto nervas ima skaudu yra ka drayt jau nebezinau
RAIMUNDELIS
2013-11-03 03:13
Sveiki draugai, kolegos, stikliuko broliai. Man 14. esu alkoholikas, geriu kasdien, isskyrus tada kai tevas buna namie, nes jis dirba furistu ir man parode didyji pavyzdi, kaip atkimsti bonka. jisai turi drauge/prostitue, mama zino , kad jos vardas Rita ir jinai duoda uz 20 lt , dar kolkas nekalta, as yvaikintas, tevuj 45 metai, del principu su mama nesihihiurina,(weird), mano sesei 15 metu
G
2013-06-03 18:08
Jara, venk draugų, kurie išgeria, neik į tas vietas, kuriose geriama. Rask sau užsiėmimą. Stenkis galvoti, kad nieko gero nebus, jei pradėsi gert. Pagalvok, apie anoniminių alkoholikų susirinkimus. Pagalvok apie tai, koks tu nori būti. Pasikalbėk su žmona, galbūt ji tave palaikys, supras. Stiprybės tau.
jara
2013-04-22 15:26
kas gali padet. as pobiski tampu alkogoliku ir bijau kad mane piliks zmona. kal zinot kokiu patarimu.
xx
2012-05-23 02:03
Mielos mamos, zmonos ar kiti asmenys gyvenantys su zmonemis, kurie turi priklausomybe nuo alkoholio. Visu pirma siulyciau patiems pradeti vaikscioti i anonimines grupes, skirtas seimos nariams. Tai tikrai padeda. Esu socialinio darbo studente, priklausomybiu paskaitu metu, pas mus buvo atvykusios moterys, kurios lankosi al - anon susitikimuose, jos pasakojo, kad tai padeda visu pirma jums isgyventi tokias situacijas, kitu patirtys leidzia suprasti, kaip galima tai taikyti savo seimoje ar atvirksciai. Pati gyvenau seimoje, kurioje buvo sergantis zmogus sia liga, galiu pasakyti tik tiek, kad visu pirma reikia pagalbos jums patiems, nes tada supranti, kad visas pyktis, nerimas, baime atsiranda nuo to, kad pats esi priklausomas nuo to zmogaus, kuris geria. Jei tu laimingas tik tada kai mama, tetis, brolis negeria, tai reiskia, kad kazkas jau su tavim nera gerai...sekmes ir dideles stiprybes
Artek
2012-03-01 02:54
liga?vaistai? ir pan nesamones nekada tokio dalyko nebus nes musu zmones iskrype ir nemoka gyventi be to,ir ko toliau zmones daugiau gers (ateityj)ir ce tik ju kalte nes nesugeba kazkam pasakyt NE
Rugile
2012-01-30 13:28
uzjauciu tuos kurie turi artimuju su sita baisia liga.Nenuleiskit ranku mielieji,nesvarbu kad tai neisgydoma bet negerti imanoma.Musu seimoj du zmones yra isbride is sito liuno,mama negeria jau 7 metai o mamos brolis 12 metu.Patikekit tai imanoma tik reikia ieskoti.Musu seimai padejo daktaras Cezaris Boimas.Jis dirba Kaune Kauko aleja 6.8 650 19005.pradzia buvo sunki,bet daktaras padejo patiketi kad galima ir negerti.Todel nenuleiskit ranku.sekmes visiems.
Greta
2011-11-28 19:52
Tikrai ne. Nesvarbu ar laksto aplink jį ar ne. Jis vistiek gers. Jau 17 metų ir ką? daryk ar nedaryk, jokio skirtumo.
Aza
2011-11-26 23:50
Cha cha cha-liga...Nu kokia patogi liga...egoistų.Jūs man atleiskit, bet jei žmogus galvoja apie kitus, jis , net įgijęs priklausomybę, viską padarys, kad tik kitiems šalia jo būtų gerai. Na, o egoistams "sirgti" labai patogu. Tai kai baigs apie jį lakstyti ir subinę jam šluostyti, pabus neėdęs, va tada pasveiks.Patikėkit.
Greta
2011-11-21 18:35
Aš irgi galvojau apie savižudybę, nes visiškai buvau išsekusi emociškai.Niekas nedžiugina, gyvenimas atrodo tik žiaurus. Bet žinau - kas turi pradžią, turi ir pabaigą.
Neringa
2011-09-18 20:24
Mano mama geria jau ilga laika prisimenu nuo pat vaikystes jau ja girtaujancia, is vaikystes geru prisiminimu neturiu. tik prisimenu kaip ji mane uz plauku pajemus i niena mano galva trankydavo. man dabar 19 metu, dar gyvenu su ja noriu pabaigti mokslus. Gaila man savo sveikatos ir nesvu nebuvo nei vienos dienos, kad nesinervinciau ir nesipykciau su mama. geriu raminanciuos bet man jie jau nepateda pakeiciau i kitus bet jau jokio poveikio... Viena karta 15 metu udama jau zudziausi o mamai buvo dzin kaip as kankinausi pilna vaistu prisigerus. pati sau greitaja issikvieciau nes negalejau jau kaip man buvo blogai. ir dabar gailiuosi kodel astaip padariau. visa gimine nusisukus nuo musu nes su pijoke mano mama nebenori niekas bendrauti. neturiu nei kam issipasakoti visko... man labai skaudu. nezinau ka daryti kaip toliau man istverti tokius sunkumus... lankiausi ir pas psihologus bet jie man nieko nepateda. :(((((( kartais net ir dabar man gyla noras pasisalinti is gyvenimo nes labai sunku viska kelti ant savo peciu.
Sigita
2011-09-04 21:14
Tie, kurie aiškina, kad tai nėra nieko blogo, užsičiaupkit. Nieko nėra skaudžiau, kaip matyti savo artimiausią žmogų klimpstantį į alkoholizmą, ypač kai tai yra žmogus, turintis šeimą, vaikų, daug pasiekęs gyvenime. Jau dabar matau, kad neužilgo praras viską, ką užgyveno, o žiauriausia tai, kad praras ir artimuosius. Gailėtis, padėt? O kiek galima? 10, 20, 30 metų? Kai paskiri visą savo gyvenimą tam žmogui, kovai su šia liga, ir pats pasijauti sergantis, nebeturi savo gyvenimo, tik skaudžius ir šlykščius prisiminimus. Didžiuojuosi tais, kurie nustojo gert ir linkiu negrįžt atgal, nes nieko, visiškai nieko, nėra baisiau nei ši liga.
Alex
2011-07-23 15:43
Ritai,Linai,Zitai ir kitiems...
Jei yra noras, padės Šičko metodas: www.blaivybe-sveikata.lt
zita
2011-07-15 04:03
Mano sūnui tik 21Pati jaunysė.Širdį spaudžia ir drasko vien nuo minties, kad jis alkoholikas.Kiek verkta, kiek maldauta niekas nepadėjo. Matant tai ,gyventi nesinori.Įjokias kalbas apie gydymą nesileidzia Piktas, grubus, vienas tikslas-prisigerti. Sakykit, kaip gyventi? kaip visa tai ištverti?Tiesiog nebėra jėgų.
Greta
2011-06-30 16:05
Dėkoju.
Gretai,
2011-06-18 20:54
kokia tu stipri ir protinga.ir toliau rupinkis savo broliu, buk šveisulys jo gyvenime, bandyk kita broli paveikt savo energija ir pozityviu mastymu, kalbek ir dar karta kalbek.o mamos tu nepakeisi,jei pati nenores keistis....mano alkoholiko vyro kalbos tos pacios:nieko neveikiu tik guliu, ir is mano ašaru tik pasitycioja.neverk prie jos, netvarkyk prisnerkstu namu, tegul pati susitvarko, pajus , kad nepataikauji, gal susimastys, nes tavo pastangu ji nevertina, o puikiai manipuliuoja tavo gerumu.stenkis kuo geriau mokytis, kad galetum ateityje gauti gera issilavinima.linkiu pabegti ateityje is pragaro ir pakliuti i roju,ty. i normalu gyvenima,stiprybes tau.
Greta
2011-06-18 14:52
Man 16 metų. Mano mama alkoholikė. Aš puikiai mokausi, esu kultūringa, mandagi. Niekas nepasakytų, jog mano namuose tokia problema. Prižiūriu namus, jaunesnįjį brolį, duodu jam valgyti, prausiu ir kalu jam į galvą gerus dalykus, nes iš tėvų prisižiūri tik kaip stikliuką kilnoti. Jo tėvas taip pat alkoholikas. O žinot kas baisiausia? Kad mano kitas brolis seka jų pėdomis, jam dar tik 15, o jis geria, nesimoko, rūko žolę.. O ką mama?: "kaip pasiklosi taip išsimiegosi", ji jo mokytis neskatina, džiaugiuosi, kad aš ne tokia kaip kitos mergaitės, kurios geria, rūko ir nesimoko. Nežinau kaip aš tai suprantu, o jis ne?. Mano mama sako, kad aš nieko nedarau, kad tik guliu. Aš tvarkau namus, kurie po išgertuvių būna kaip bomžų lizdas, visur smirda alkoholiu ir rūkalais. Ji manęs nevertina. Nuolatos ant manęs rėkia, išvadina K... ir dar baisiau. Ji agresyvi, buvo mane sužalojusi. Ji nepripažįsta, jog yra alkoholikė. Mano ašaros nepadeda. Seniai būčiau ją palikus, bet man širdis neleidžia palikti jaunesnio broliuko... Gyvenimas su alkoholiku - pragaras, gyvenimas kiekvieną dieną pro ašaras, gyvenimas bijant, kad ji vėl nesugalvos žudytis, kad jie vėl nesusimuš. Net pikčiausiam priešui to nelinkėčiau, niekada.
pagal Vytą
2011-06-14 22:29
Zmogus neturintis problemu su alkoholiu, niekada nesupras tu, kurie jau yra alkoholikai, nes jie niekada nepabuvojo jo kailyje.
taip jus teisus.kaip ir pats alkoholikas nesupras kaip sunku zmonai, kaip ji yra zlugdoma, nenori su niekuo bendrauti,jus kaip vampyrai siurbiat musu sveikata, energija, planus, svajones, priverciat verkti, klausytis knarkimo vietoj ramaus miego, amzinas stresas kol negaunat gert,laikot mus siukslem, save aukstindami, keldami.nebelieka MES, o tik AŠ.
Dziaugiuosi tais, kurie mete gert.
Drew
2011-05-25 01:15
Ar as esu alcho, gerdamas kas savaigtalis
Vytas
2011-05-19 23:01
Zmogus neturintis problemu su alkoholiu, niekada nesupras tu, kurie jau yra alkoholikai, nes jie niekada nepabuvojo jo kailyje. O zmogui, kuris jau supranta savo problema, reikia jam padeti. Visi budai yra geri,jeigu jie duoda rezultatu. Priverstiniai metodai neikada nedave ir neduos pozityvaus rezultato. Visu pirmiausia turi pats zmogus suvokti, ir ivertinti ligos pavoju, jo pasekmes. Ir jeigu jis tikrai nori nebegerti,ne del zmonos kasdieninio zirzimo, ne del uosvienes,ne del vyro,ne del kitu. Jeigu jis to nori del saves, pabreziu tikrai nori, rezultatai bus pozityvus. O buda pasirenka pats,zinoma reikia zmogu uzvesti ant sio kelio, nes jis yra nuklydes. Ne vieno laselio visa likusi gyvenima, nesiliesti,nedalyvauti, neatkimsineti,nepirkti, nedovanoti,nekelti. Tai tik keli patarimai,ne visi juk priimtini,juk ne vianas nenori buti nugaletas, todel renkasi zmogus pats. Ar blaivus gyvenimas,ar mirtis.
Vytas
2011-05-19 22:29
Sveiki, as esu alkocholikas.Nelinkeciau nei didziausiam priesui susirgti sia,letine, nepagydoma,ir progresuojancia, liga. As isbandziau tikriausiai visus imanomus budus, kad atsikratyciau sio zalingo iprocio. Rezultatu nebuvo,kol visa tai dariau ne del saves, kol visa tai norejo tik zmona, vaikai. As tikiejausi stebuklo,kad negersiu kuri laika,na o paskui jau galesiu po truputeli, kontroliuodamas isgerineti. Bet visa tai tik saviapgaule. Gal kiek tai laiko man "sekmingai"sekesi isgerti,bet tai tik trumpai. Viskas vel greitai ir vel gryzdavo i savo vezes. As kankinausi,as nekenciau pats saves, bet vistik turejau vilti kad kada nors as ismoksiu isgerti "normaliai" Kai praradau viska,kas yra brangiausia seimoje,kai praradau daug geru darbu,pasitikejima, garbe ir sveikata, besikankindamas maciau tik viena iseiti.Savizudybe. Bandant nusizudyti,as pirma karta gyvenime atsiduriau psichiatrineje ligonineje. Ten man pasiule perskaityti knyga"Dvylika zingsniu ir dvylika dradicju. Dvi dienas ir naktis si knyga gulejo po mano pagalve,paskui ryzausi ja pavartyti,paskaiciau. Ir zinote Ka as suzinojau? Viskas kas joje buvo rasoma tai buvo apie mane. Pradejau lankyti Anoniminiu alkocholiku grupe. 7 metai blaivybes atvaziavau cia i Ispanija. Rodos viska zinojau,ir net padejau kitiems alkocholikams uzsikabinti uz blaivybes kelio, bet as vel suklupau. Cia teko praeiti psichoterapini gydyma,ir siandiena jau 6metai vel blaivus. Kai kurie sako daug,kai kas mazai. Bet alkocholikui ir viena, blaiviai pragyventa,diena, yra daug.Tik as pats galiu sau padeti,niekas daugiau. Profesionalus specialistai man pastato pamatus,o nama statau as. Siandiena as dziaugiuosi,siandiena as laimingas, zinoma yra problemu,bet juk jas turi visas pasaulis.Visu pirmiausia tariu ACIU pats sau, kad esu siandien blaivus,kad galiu matyti pasauli ne per iskreipta prizme, o toki koks jis yra.
lina
2011-05-18 22:53
gal atsirastu zmogus,kuris padetu mest mano vyrui gert,jis ir pats kolkas tai noretu padaryt,viena nepajegsiu jam padet nes nezinau nuo ko pradeti
Rita
2011-05-16 20:29
problema,mano vyras jau 3-cius metus geria kas savaitgali,o buvo nuostabus zmogus,kol nesusituokem.kai gime sunus is vis isdurnejo,gal pavydas uzvalde.geria vienas,pats ant saves pyksta,vis ji kazkas puola,ima dauzyt daiktus,spjaudytis,mane koliot.gydytis nenori,nepripazista savo bedos,bet sunkiausia tai mum su vaiku,o jam tik 3 metukai
Jonas
2011-04-17 19:58
Aš jau nebeturiu su tuo problemų,0 padedu kitiems išbristi iš to liūno...dirbu su REIKI meditacija,kvėpavimu ir t.t.
Jei įdomu"reiki.teisingas gyvenimas".Sėkmės.
dange
2011-04-13 23:32
taip,alkoholizmas tai baisi liga.gyvenau su tuo 15 metu. dabar beveik metai kaip issiskyrus.daugiausiai vyras isbuvo negeres 2,5 metu.o ko tik nebuvo imtasi!visokiu priemoniu-ir kodas ir torpeda ir ligonine,vaistai,pagalba issiblaivinant ir issiblaivius.maldavimai,asaros,jo pazadai...bet tai kova su vejo malunais.pripazista,bet vistiek praejus kuriam laikui -alkoholis.vienas gere,budamas bet kur,pradzia-spontaniska,tiesiog uzejo noras isgerti.o jau poto nebevaldoma situacija-nuostoliai,daiktu,dokumentu praradimai ar pardavimai uz buteli,dabar jau nebesudeliosi visko i vietas.tai baisu,o svarbiausia,kad tas potraukis zudo ne tik pati alkoholika,bet ir aplinkinius.
vilte
2011-03-08 15:38
kur ta klinika kauko6 randas.kokiam mieste?
Rimante,Linutei
2011-01-17 10:15
svarbu bandyti padeti zmogui,o jei jau atsisako tai zinoma.....bet is savo patirties sakau galima susitvarkyti,ir nueikit i klinika Kauko 6,pas gydytoja Boima,tikimybe nustoti gerti po jo gydymo labai didele
geriu-gerk
2010-12-27 11:25
na kai geri,tai krutas,mandras,o blaivus esi bailys ir niekas.tai ir gerk,nieke.
geriu
2010-12-26 20:44
gerkit visi kiek galit as geriu geriau ir gersiu o kas negers tas dx yra ir gaus i dantis:pp nu ir ka musu as ir savo zmona bet man pooo...
h
2010-12-07 21:22
Esu 18 metu pacanelis, sergu jau sia liga minimum 1 metai, tiesiog nebezinau, kaip tai reik issigydit, baisu... Sedziu rankos, kojos dreba, noris isgert...
ar tikrai
2010-11-24 19:23
ar tikrai padeda nusovimas??? po to sedi 20 metu uz kazkokio dagrado nuzudyma, kuris sedi namie ir geria, o valstybe nusprendzia kas panaikinai valstybei svarbu zmogu ir tau duoda 20 metu
girdejau
2010-10-23 18:40
per tv, kad juos velnias apseda ir reikia ji isvaryt.kaip?
Dana
2010-10-23 17:54
Negalėsi padėti alkoholikui kol jis negali pripažinti , kad jis alkoholikas.Netiesa , kad vaistų nėra ,- yra ,gi paėmei šautuvą ir nušovei visus kenčiančius ir problemos baigėsi...
vandenė
2010-10-22 10:44
gerb. SAMANAI, kaip mylėti alkocholiką ( manasis negeria nuo 2001metų , lanko AA) , jeigu jis gyvema parazitinį gyvenimą , apie darbą jam net neuzsimink, kas antras zodis -keiksmazodis; visi 3 besimokantys vaikai - neurotikai, o as t.p.
nina
2010-09-11 15:27
mano vyras ir geria kiekviena savaitgali.manau tai jau per daug.sako kad negers,bet geria.
marija
2010-08-04 11:08
pritariu iš visos širdies mamutei, kad mums, moterims, reikia vienytis ir kažką daryti, nes valdžia, tikrai, nieko nedarys. nesugalvoju kaip, bet tvirtai įsitikinusi, kad reikia kažką daryti. Moterys turinčios girtuoklius vyrus ar sūnus, vienijamės. tada greičiau ir geriau gal ką sumąstysim............
mamute
2010-07-03 09:18
skaitau straipsnius ir komentarus mąstau kodėl mes žmonės esame naivus ir tik kelius tokius komentarus paskaičiau, kur supratau, kad tikrai žmonėms rūpi šeima ir žmogus, kur nori gyventi grąžų gyvenimai kartu su šiuo žmogumi - -alkoholiku- juk kai tekėjome jisai atrodė kad geras žmogutis, nebuvo jam ant kaktos parašytas, kad geriantis. Aš labai pykstu ant valdžios jinai tik tuos kelis litus skaičiuoja, o kodėl nežiūri į žmogų , kodėl nepripažįsta, kad Lietuva baigia prasigerti na kam juk į biudžetą nuo alkoholio daug surenka. Dabar aš balsuosiu ir raginsiu balsuoti saviškius už tuos kurie priims įstatymą prieš alkoholį kurie izoliuos alkoholiką nuo visuomenės gal sakysite kad bus pažeistos jų teises, kokios teisė , juk jie pažeidžia mano teises mušimai teroras šaukimas, ir visa tai šeimoje sako kviesk policija juk jie pigokai nedurni tik išgirsta kad atvyksta nubėga į lova apsikloja ir guli kai kūdikiai ką policininkas pasižiūri ai dar už-muštu nėra galima palikti. Aš kad būčiau valdžioje priimčiau tokį įstatymą muši žmona ar vaikus esi dirbti viešuosius darbus ir duoti spec rūbus su užrašu didelėmis raidėmis aš pigokas , ar aš mušu žmona ar aš mušu vaikus gal pasakysite pažeidžiu jo teises o jisai ar nepažeidžia mano teises kai aš negaliu išeiti į darbą ar vaikams rodyti savaite savęs nes ant mano veido didelė juoda pelynė moterys vienykimės ir verskime valdžia atkreipti į mus moteris vyras kai nėra girtas problemos nėra girtas tai baisu aš už tai kad butu paviešinti sadistai o valdžia darykit juk mes jus rinkome nebūkime akli mes jau prašome pagalbos sos sos
situacija
2010-06-05 19:35
situacija aiski: negalima izoliuoti priputusio girtuoklio nuo artimuju, nes matai butu pazeistos to bico teises, o teisingumui dzin, kad seima drebedama seka laikrodi ir ziuri, kada tas ipykes plevesa parsportuos namo ir ims terorizuot visa seimyna, taip laikui begant ivarydamas nepagydomas neurozes jiems.Kosel problema nesprendziama is esmes?-ogi galimomis priezastimis ivardinciau sias: 1)imantis grieztu radikaliu sankciju butu paliesti ir ne mazai aukstas pareigas uzimanciu zmoniu(tai kam juos judint, juk bus papildomu problemu);2)taupomos valstybes lesos(alkoholikas sekmingai parazituoja seimoje engdamas ja finansiniu poziuriu);3)valstybei NENAUDINGA sumazinti alkoholiku skaiciaus, nes sumazetu pajamos (mokesciai uz pardavinejama alkoholi)ir kt.vat va taip, va:(.
Samanas
2010-06-03 19:19
Nava,eilines dejones.Tai ko ponia laukiat,kada kepti karveliai prades krist is dangaus?Ilgai reikes laukt.Jie geria,reiskia jiems gerai,kada bus blogai,negers.O jeigu jums blogai,tai reikia pasidaryt taip,kad butu gerai.
Samanui
2010-04-17 17:24
Matosi ponaiti Samanai,kad neturite jokios patirties su alkoholikais,rasote apie keitima saves,aplinka ir pan?Man tai yra pasiteisinimas,geriu nes zmona bumba?
Be to dazniausiai moterys pradeda gerti,nes ja itakoja geriantis vyras,kaip bebutu dazniausiai alkoholi vartojantys zmones yra egoistai,kuriems pirmoje vietoje yra apsvaigimo busena o po to jau visa kita...
Turiu nemaza 25 metu patirti gyvenimo su alkoholikais-pateviu ri motina ir galiu pasakyti zinau,akd juos pakeis tik kapai.
Pikta man tik del vieno,kad nera jokiu piverstiniu gydymo istaigu,pagalbos ri pan,nuo to labaiusiai kencia vaikai kurie gyvena su tevais alkoholikais,nes is dalies griuna ju gyvenimai ir galimybes,dauguma laukia ekonominio pagerejimo,o a slaukiu kada atsiras socialine stipri sistema kurioje neskesi alkoholio juroje vienas!
gosa
2010-02-14 19:50
man daug metu apie diena is dienos noiriu pasveikti ka daryti
Moteris
2010-01-15 20:36
Svarbiausia, Rimante, kad perskaitytų ir pasinaudotų tie žmonės, kuriems tikrai reikia pagalbos. Labai to norėtūsi.
Žmonės turi dalintis viskuo, kad galėtų padėti vieni kitiems.
Rimante
2010-01-15 19:07
Blogai parasiau klinikos numeri 865019005 adresas kauko6.
SAMANAS
2010-01-10 16:11
manau kad alkoholizmas netaip baisu kaip zmones dejuoja.Tas,kuris pajunta kad alkoholis griauna gyvenima,pradeda kazka daryt su savim,kazka keist ir tt.Kodel daugumoj moterys nori kad jis pasik?Kodel sergancio veziu pvz.plauciu,seimos nariai arba visuomene,nekolioja,nerodo nepatenkinto veido ir tt.Kodel?Kiekvienam veiksmui yra priezastis.Tai gal geriau ziureti ne i veiksma,bet jieskoti priezasties,tam veiksmui.Daugumoj vyrams gert padeda moterys,todel kad,jos nepatenkintos girtu vyru,kolioja,aimanuoja,daro agresyvia atmosfera ir tt.Vyrus reikia mylet.Ka pasesi,ta ir pjausi.Norint pakeisti pasauli aplink save,pirmiausia reikia pradet keisti save.Sekmes!
Algimantas
2010-01-02 21:06
Kuo anksciau zmogus pripazista savo problema del per didelio alkoholio vartojimo,tuo lengviau jam padeti.Kai liga isiseneja,buna viskas pragerta,ir protelis taip pat,tada sunku ka bepakeisti. Uzsienyje sulaike neblaivu pilieti, visos tarnybos pirmiausiai nukreipia ji i anoniminiu alkoholiku grupes.Ten nuejes zmogus pats sprendzia,ar jis jau ligonis,t.y.priklausomas nuo alkoholio,ar ne. Pas mus alkoholikas sutapatinamas su bevaliu,silpnu zmogumi. Nors alkoholizmu sega ivairiu sluoksniu pilieciai,vargsai,milijonieriai,mokslo daktarai.Si liga yra labai specifine,progresuojanti.Jei pats ligonis nepripazins,kad jam reikalinga pagalba,nieks negales jam padeti.Beliks stebeti,kaip asmenybe degraduoja....
taip
2009-12-23 12:18
taip,taip...mes nesikalbame, tik klykiame ir vienas kito negirdime.neretai atsiranda ir " sielos gydytoja", kuri isklauso, paguodzia,nuramina...ir tau dar papildomai rupesciu prideda.
Gyditojas
2009-12-22 15:27
geriausia butu pasikonsultuoti su seimos psichologu.ir prasyti patarimu,kad galetumete tiesiog su vyru preiti ta kalba apie alkoholi,kad tai negerai,kad tai negalima ilgai testis,o kas ilgai tesesi prie to ir priprantama... Kiekvienas vyras istisai nebuna girtas,kaskoks tarpelis yra blaivystes,tai ta proga ir siuloma pasikalbeti akis i aky ,-atvirai.Daugiausia mes to bijome ir vengiame,kaip ir kas ar viena ar kita puse jei noretu situacija pakeist
patarimas
2009-12-15 17:56
mielos moterys,mokykites, tobulekite, papildomai dirbkite, tada maziau turesite laiko saves gailetis ir grauztis.tada pakils saviverte, jausites tvirciau.kai vaikai suaugs, jie supras, kad tevas blogai daro. o 5-15 metu vaikui tevas bus geras....daug paaukojau pinigu mokedama jo bankroto skolas, pamirsau save, nes gelbejau JI:as ir mano seima, o jis toliau gere.bet griztamojo rysio nesulaukiau.vaikai,bendras turtas, sulaike nuo skyrybu.na jis taip pat dirbo ir dirba, bet niekada nesiaukotu tiek del manes,nepamintu savojo AS.
as
2009-12-08 18:29
noriu algimato patarimo ka daryti seimai kai su=inai , kad tavo vyras alkoholikas , nors galvojai kad megejas....vyras bando eiiti i AA , oka mums daryti
Moteris
2009-12-02 21:00
Pagarba,- tiems žmonėms, kurie išbrido, ar jau bent stengiasi išbristi iš šio liūno. Norėtūsi palinkėti to ir kitiems, kurie dar iki šiol nesuprato jog jau metas pasakyti sudie alkoholiui ir pasirūpinti savimi bei suteikti ramų gyvenimą šalia esantiems žmonėms (šeimai, vaikams ir t.t).
biute
2009-11-18 18:26
Kai šeimoje – alkoholikas


Lietuvoje alkoholizmas kasmet vis labiau plinta. Tai labai sunki liga, prieš kurią bejėgiai viso pasaulio medikai. Sovietiniais laikais šeimoms kovoti su alkoholizmu ir gydytis nuo jo buvo paprasčiau. Mat su šia problema kovojo ir darbdaviai, ir policija, ir medikai. Dabar bet kokia medikų pagalba įmanoma tik tuomet, jei žmogus pats supranta savo problemą ir sutinka ją spręsti. Plačiau apie šią ligą ir jos gydymą pasakoja Vilniaus Priklausomybių ligų centro gydytoja psichiatrė Agnė KUNGIENĖ.

Pagrindinės alkoholizmo prielaidos

Pagrindinės priežastys susirgti alkoholizmu yra genetinės. Potraukio, tolerancijos ir adaptacijos mechanizmai yra paveldimi.

Tačiau kartu sunkiai atskiriami nuo genetinių yra socialiniai veiksniai: šeima, aplinka, draugai. Papročiai ir aplinka ne tik formuoja augančiojo žmogaus požiūrį į alkoholinius gėrimus, bet neišvengiamai veikia ir jo asmenybę.

Antra vertus, nuo asmenybės bruožų irgi priklauso, kiek individas linkęs į alkoholizmą. Dauguma alkoholizmo problemų tyrinėtojų tvirtina, kad iki susirgimo alkoholikai patiria įvairiausių asmenybės pokyčių, kurių šaknys siekia kūdikystę. Būsimojo alkoholiko asmenybei būdingas nevisavertiškumas, nepakankamas socialinis prisitaikymas, nesugebėjimas bendrauti su kitais žmonėmis.

Požymiai, kurie rodo, kad žmogus serga alkoholizmu

Nenumaldomas troškimas išgerti yra vienas pirmųjų alkoholizmo požymių.

Potraukis vartoti alkoholio gali reikštis įvairiai. Pirmiausia kyla noras pratęsti pradėtas išgertuves, vėliau – neįveikiamas troškimas gerti ima kamuoti visiškai blaivų žmogų. Išsivystęs priklausomybės nuo alkoholio sindromas apibūdinamas atsiradusia tolerancija, ūminės abstinencijos būkle ir paprastai atpažįstamas iš paciento pasiryžimo bet kokia kaina tęsti alkoholio vartojimą. Tokiam asmeniui alkoholio vartojimas tampa svarbiausia vertybe. Atsiradus priklausomybės sindromui, šis nenumaldomas potraukis siejamas ne tik su psichologiniais, bet ir su fiziniais reiškiniais, kurie atsiranda nepavartojus alkoholio.

Pagrindiniai alkoholinės psichozės požymiai

Alkoholinė psichozė išsivysto ne kiekvienam asmeniui, sergančiam alkoholizmu. Tai yra komplikuota abstinencijos būsena. Alkoholis sukelia trumpalaikę, bet pavojingą gyvybei psichozės būseną, dar kitaip vadinamą „baltąja karštine“. Baltoji karštinė prasideda 2–7 parą nutraukus alkoholio vartojimą. Pradžioje atsiranda nemiga, drebulys ir baimė, vėliau – sąmonės pritemimas, ryškios haliucinacijos. Tokie asmenys yra neramūs, motoriškai sujaudinti, atsiranda kliedesių. Šie simptomai yra stipresni vakarais ir naktimis.

Šiuolaikiški vaistai nuo alkoholizmo

Nuo alkoholizmo, kaip ligos, vaistų nėra, nes alkoholizmas priklauso nepagydomų ligų grupei. Yra tik simptominis gydymas, kuriuo palengvinama abstinencijos būklė. Tam taikomas kompleksinis medikamentinis gydymas: benzodiazepinais, antipsichoziniais vaistais, antidepresantais, metadoksinu, vitaminais.

Kiti gydymo metodai

Kad alkoholikas nevartotų alkoholio, taikomi ir nemedikamentiniai gydymo metodai: individuali ir grupinė psichoterapija, savipagalbos grupės (AA grupės), „Minesotos“ programa.

Taikant individualią psichoterapiją, padedama susidoroti su psichologiniais sunkumais, atsiradusiais dėl girtavimo. Teigiamai veikia grupinė psichoterapija – grupėje pacientui sunkiau neigti savo ligą ar ją pateisinti. Kitų, negeriančių grupės narių pavyzdys įkvepia vilties. Efektyvios anoniminių alkoholikų draugijos, kuriose nariai dalijasi savo patirtimi, sprendžia problemas, padeda kitiems gydytis nuo alkoholizmo.

Pagalba alkoholiko šeimos nariams

Įstatymai negali apsaugoti nuo girtaujančio sutuoktinio. Policija ir medikai neturi teisės iš namų išvežti girtaujančio sutuoktinio, jei jis nekelia grėsmės artimiesiems. Tik tokiu atveju, jei alkoholikas namuose smurtauja, grasina susidoroti, o nuskriaustasis kreipiasi į policiją, pareigūnai gali išvežti prasikaltusįjį ir sudrausminti. Pagal įstatymą sulaikyti tokį asmenį galima 5 valandoms. Sulaikymo terminas skaičiuojamas nuo išblaivėjimo. Tad bet kokiu atveju šeima smurtaujančiu šeimos nariu atsikratys tik kelioms valandoms. Išgėręs jis vėl gali daryti tą patį. Galima patarti tik kaip nors įtikinti sutuoktinį gydytis nuo šios baisios ligos. Besigydantį alkoholiką turi palaikyti namiškiai, nes vienam išbristi iš priklausomybės sunku. Taip pat visiems šeimos nariams yra taikoma individuali psichoterapija, psichoedukacinės konsultacijos.

Pagalba alkoholikų vaikams

Alkoholiko palikuoniams yra įgimta padidėjusi rizika susirgti šia liga. Jei vaikas dar ir namuose nuolat mato girtus tėvus, kurie vaikui yra didžiausias autoritetas, jis ateityje sunkiai grumsis su potraukiu alkoholiui. Alkoholikų vaikams yra skiriamos vaikų ir paauglių psichologų konsultacijos, veikia užimtumo centrai, kad vaikas pasijustų visuomenės nariu, galėtų atsipalaiduoti ir išsipasakoti.

SŽ įspėja

Tikimybės visiškai pasveikti nėra

Alkoholizmas yra nepagydoma liga. Asmuo, sergantis alkoholizmu, gali išmokti valdyti ligą ir nevartoti alkoholio, tačiau jis visą gyvenimą liks alkoholikas. Net, praėjus daugybei blaivybės metų, galimas atkrytis.
Parengė Inga MARKŪNAITĖ

"Sveikas žmogus" 2006 m. Nr. 11

Įvertinkite straipsnį:
-3 -2 -1 0 +1 +2 +3

(-3 - visiškai netenkina; +3 - labai gerai)


Komentarai [50]:
dusk, 2009-11-18 18:25:53
maaaaaaaasmasmdkasjcksdbnvkjsdbvjhsdbjh DUSKIT jashasncjaschajcna
dusk, 2009-11-18 18:23:12
duskit
dusk, 2009-11-18 18:22:30
duskit
Algimantas, 2009-11-10 22:01:40
Jei alkoholikas nepripazista,kad del gerimo turi problema,padeti jam neimanoma.As atsikvosejau tik tada,kai zmona nutare skirtis.Tas sukretimas mane priverte susimastyti ir ieskoti pagalbos.Taip pries 8 metus susiradau anoniminiu alkoholiku grupe,kuria lankau ir dabar.Tada as pradejau nauja gyvenima, o svarbiausia-leidau gyventi kitiems....
Moteris, 2009-11-06 18:15:16
Tiesiog su tokiu žmogumi neįmanoma gyventi po vienu stogu. Tai pasmerkimas savęs ir vaikų. Kalbu apie tokius alkoholikus, kurie net negalvoja apie šeimą, vaikus - ką jie mato ir girdi tėvo psichozių metu... O bandant kalbėti apie gydymą nesileidžia į jokias kalbas. Tokie žmonės neturi stabdžių ir jų neturės. Jie nepajėgia atsispirti. O kenčia tik šalia esantys žmonės. Yra pasakęs vienas alkoholikas tokią frazę: "žinai, kada tai baigsis- kai degsim žvakutes".
jura, 2009-11-02 09:04:12
mano tevas alkoholikas,pries menesi mere mano mama,tad jis eme dar daugiau gerti,nuo laidotuviu nebuvo negeres..as iseinu i darba,tai jam turiu palikt alkoholio,nes jis bet kokia kaina jo susiras,nes jam jo reikia,pora kartu nepalikau,tai jis pats su masina vaziavo parsivesti,esam pagulde i ligonine,tai nieko gero,nes po ligonines pasakoja savo draugams ,kaip ligoninej gerdavo,kazkas parnesdavo,o butelius ismesdavo per langa...tad nezinau ka daryti,jis nepripazysta kad ligonis,sako kad tik reikia nusistatyt ir negersiu,bet taip nepadaro.labai baisi liga,as manau kad reikia kalbeti sia tema,dalintis visa informacija apie sia liga,gal kazkas kazkam pades
Algimantas, 2009-10-24 07:31:45
apie kokius jus vaistus kalbat,juk alkoholizmas neisgydoma,progresuojanti liga!Greiciau nuo vezio isras vaistus,negu nuo alkoholizmo.Ar galima is rauginto agurko padaryt sviezia?Taip ir alkoholikas jau niekada nebegales normaliai gerti.Bet pas mus atsiranda "daktaru",kurie sugeba pelnytis is zmoniu nelaimes ir nezinojimo,ir taiko visokius stebuklingus metodus ir gydymus.Tai labai primena telefoniniu sukciu metoda!
vaiva, 2009-10-22 16:34:01
noreciau pasiteiraiti ,tiksliau prasau pagalbos ,gal kas zino,gal yra kitokiu vaistu kurie parduodami ,ne recepto vaistinesi ,nors kad truputimazintu nora isgerti ,ir mano seimai jauciu kad atsitiko beda ,kura manau dar pats laikas spresti ,bijau ,kad vyras nepradetu klimsti ,giliau aciu jum
julija, 2009-10-04 14:29:28
baisi liga.dirbu su vaikais, kuriu tevai alkoholikai.griztu namo ir neturiu ramybes, nes mane pasitinka vyras, priklausantis nuo alkoholio.pastoviai girdziu priekaistus, kad nieko neveikiu, tik guliu.save matau tik kaip auka.daznai kamuoja mintis:ar as verta tik tokio gyvenimo.
VIRVĖ, 2009-09-28 19:15:17
Prasigėrusi tauta patogi valdyti, todėl gerkit žmonės, ponai darys su mumis,ką nori.
Vargstu su savo vyru, kuris kas mėnesį geria juodai vienas po 4 dienas. Tikrai ieškosiu rašalinio mėšlagrybio ir tris kartus per dieną, kad tik padėtų, Įdomu, koks to grybo poveikis.
diana, 2009-09-26 16:14:00
kai žmogus niekuo netiki , kai yra tolereuojamas klubų gyvenimas, kai visos žmonių viltys žlunga , kai pasirodo nieko savo neturim , tik dairomės tai į rytus tai į ameriką , ir dar sava tauta skriaudžia savo piliečius .žmonės nepakelia tokios padėties ir užsimiršta vodkoj .O kokie vaikai ?nes ir tėvai tokie patys be tikslo.koks seimas ir mes tokie patys .o juk patys ir renkam . Rugsėjo pirma be vodkos ? pilnos pakampės girtų jaunuolių .Televizija toks šlamštas , kad neįmanoma protingam žmogui žiūrėt , nukvakėlių komanda . Ir kas belieka silpnam žmogui ?nusirist lengva , o pakilt ....?
AUKSAS, 2009-09-20 19:42:56
AS IR TURIU VYRA GERIANTI TAI NIEKO NESUVOKIA.MAN TAI DAROSI BAISU. JS TIK MAN PRIKISA VISO KO NERA AR JAM TAIP RODOSI NEISIVAIZDUOJU
audra (Kaunas), 2009-08-27 01:59:35
Jei alkoholikas pripažysta sergąs,tai didelis pliusas.Jei ne - tai tik jėgų švaistymas, alkoholikui įrodinėjant alkoholio žalą jam pačiam,šeimai.Jis širdyje turi norėti pasveikti,ne dėl artimųjų,bet visų pirma - DĖL SAVĘS !Patarčiau AA ir Al-anoną.
Stiprybės ir pasiryžimo visiems,norintiems pasveikti.Jokia čia gėda.Gėda - tai būti alkoholiku,kuris nemoka mylėti savęs,artimų žmonių,kenčiančių dėl jo.
audra (Kaunas), 2009-08-26 17:10:19
Jau 5-tas mėnuo,kai palikau smurtaujantį,savęs alkoholiku nepripažystanti,savo dvynių(08.08 jiems sukako 5 metukai.Vienas iš jų,turi sunkią negalią),tėvą.Tikėjau,kad ateis į protą,kentėjau aš,kentėjo visa šeima.
Palikau jį,suteikdama jam teisę pasirinkti:ar gydytis ar degraduoti.Mano priekaištai,maldavimai-bevaisiai.Kuo labiau jam nuolaidžiavau,tuo labiau jis gėrė.
Viduje,nerandu sau vietos,kad jam nepadedu kapanotis,bet neturiu teisės rizikuoti savo,savo vaikų saugumu.Aš labai jį myliu,nežiūrint į jo padarytą skriaudą man.Tačiau lieku prie savo nusistatymo.Žinau,jei nusileisiu,bus kaip buvo.
”Neverta ieškoti vaistų nuo žalos,kurią padaro laikas.Tie vaistai egzistuoja,tai atsidavimas tiems,kurie jau nusirito taip žemai,jog netgi viltis juos apleido.”(Rene barenas)
JEI JIS PATS NENORĖS PASVEIKTI,NIEKAS JAM JAU NEBEPADĖS !!!
smilte788, 2009-07-26 15:42:52
man 32.esu alkoholike tai suprantu prizadu pati sau kad nebegersiu bet istveriu tris ar keturias dienas ir vel prisigeriu iki samones netekimo.gyvenu aza miestelyje turiu versleli pagalbos kreiptis geda o ir nezinau kur.
G, 2009-07-26 13:26:30
Sveiki, mano seimoje ivyko baisus dalykas, mama, kuri visada buvo stipri moteris, itakinga, protinga, eme gerti ir tai ja zlugdo, pradejo sirgti epilepsija, meluoti, viska gydo alkoholiu. Man labai baisu, nes niekad nemaniau, kad taipo gali nutikti. Tai itakojo aplinka, nes dirba salia alkoholio, draugai, gyvenimo vyras, kuris jai nedraudzia, o atrodo, kad tik skatina.Artimuju prasymai nepadeda, jai svarbiausias dabar gyvenimo vyras, kuris viska valdo. Net nezinau ka daryti, skaudziausia man ir mamos mamai:(
kristina, 2009-07-12 23:52:09
,mano vyrui tik 28 metai jis jau alkoholikas ,jis ta pripazysta tik neturi valios gydytis ....kenciam labiausiai as ir vaikai....nenoriu jo palikt likimo valiai kaip girdejau pasiulymu man ,noriu padet ...tik net nezinau nuo ko pradet ....
mama, 2009-06-30 08:55:52
O mano 30 metis sunus grimzta i alkoholi. Ir dar zole kartais patraukia. Tada darosi agresyvus, nevaldomas.Turi grazia seima ir to nevertina. Dabar jau suprantu, kad jis priklausomas, bet kaip ji ikalbeti, itikinti, kad jam reikia gydytis. Mano tevas, jo senelis buvo alkoholikas.
NINA, 2009-06-29 18:14:20
Didele problema.Esam susituoke 36metus.Visa gyvenima vyras girtauja.Ilgesniu pertrauku tarp gerimu nebuna,kaip 1metai.Tai gyvenimas kaip ant parako statines.
nile, 2009-04-21 17:45:19
Mano vyras labai daznai girtauja vienas,jam kompanijos nereikia,ir tai jau senas iprotis,jis sako kad nieko blogo jis nedaro,jis nesupranta kad labiausia kenkia sau,o kai pasiulau gydytis,jis man pazada kad daugiau nebegers,bet ilgai neistveria ir tai tesiasi 23 metus.
antanas, 2009-03-25 20:03:47
alkoholikas
jolanta, 2009-03-13 11:53:23
mno vyras buvo juodai prasigeres,bet veliau uzsikodavo ir sekmingai nevartojo alkoholio 10 metu buvo idelus zmogus ,bet va nesenei parejo namo girtas patyriau dideli soka dabar tikrai galiu teikti,kad tai liga visam gyvenymui.
Leona, 2009-03-09 21:56:32
Visa mamo gyvenima salia buvo alkoholikai, seneliai (vienas is ju net mire apsinuodijus), tevas, dedes is visu pusiu o dabar ir brolis taip klimpsta kad baisu, o dabar suvokiau kad ir as turbut sergu ta liga, nors nevartoju pastoviai bet noro buna upac kaip bunu viena. Tai jau nieko gero.
Ramunė, 2008-12-15 23:50:10
Noriu paklausti GRYBAUTOJOS,jei toks stebuklingas tas RASALINIS MEŠLAGRYBIS pasidalinkit receptu,kaip jį pagaminat,ar alkoholikui padeda,kokiam laikui padeda?nepastips?
grybautoja, 2008-12-15 12:12:30
zinot toki gryba - rasalinis meslagrybis? jis daro stebuklus, net pas narkologa recepto eit nereikia. savo vyra daznai juo pavaisinu :-))
Diva, 2008-12-01 18:45:34
Daugiau informacijos kaipsu ta liga kovoti.
žmona, 2008-11-16 15:08:59
Daug metų mano vyras turėjo alkoholinę problemą kentėjo jis,kentėjom mes.Teko paguldyt į narkologinį,išsirašant gydytojas parašė ANTIKOLIO tablečiųjas reikia gert iškart po visą,vėliau po pusę,o dar vėliau po ketvirtį.Vėliau isigudrino ir pradėjo pats negert tablečių,tada sutrindavau ir sudėdavau visur į sriubas,į košę.Jis nežinojo šito ir nutarė išgert alkoholio.Įvyko ANTIKOLIO ir alkoholio reakcija,jis taip įsigando,kad pagalvojo turbūt,jau atėjo mirtis,arba pagalvojo,kad išgėrė blogo pilstuko.Daugiau gert nenori,nes bijo(o nuo ko taip įvyko jis iki šiol nesužinojo)tokios pat reakcijos.ANTIKOLĮ IR LIDEVINĄ išrašo narkologai.Pabandykit-gal ir jums padės,jei vyrai nenori,nei koduotis,nei nustot gert alkoholio
Nežinomas, 2008-11-04 19:33:39
Labai visus gerai suprantu,kam tenka susidurt su šia problema,o ypač kai tokia liga serga namiškiai... kaip jiems padėti,net neįsivaizduoju.. ką bekalbėtum,jie visvien darys savo.O gydytojai šiuo atveju,nieko negali padėti,jei pats žmogus nerodo tam jokio noro.
tai ką lieka daryti artimiems žmonėms,žiūrėti kaip žmogus grimtsta į liūna???
Reikia daryti visam tam galą..
VERUTE, 2008-10-14 19:11:26
BAISESNES LIGOS NERA AS TURIU VYRA ALHOGOLIKA IR NIEKO NEGALIU PADARYTI NES JIS NEPRIPAZISTA KAD SERGA O TAIP NORECIAU PADET BET NEZINAU KAIP GAL KAS ZINO KAIP
jus+tas, 2008-09-06 18:59:50
kuo daugiau tokiu straipsniu tuo lengviau gyvent tokiem kaip as is padeda kovot su tuo sudinu dalyku
n.r., 2008-07-02 13:55:10
Baisu, kaip matai kaip tavo akyse, zmogus grimsta i liuna,bet kaip jam padeti jai jis net nenori klausyti,kad jam jau reikia gydytis?????....
Lina, 2008-05-21 16:01:13
Alkoholizmas tai baisus dalykas.Stengemes padeti zmogui isbristi is alhogolizmo ,bet jisai vistiek sugrysta prie gerimo.Kencia vaikai,zmona.
angelina, 2007-11-29 20:43:02
nera baisesnes ligos,uzjauciu tuos ligonius.nesirkite!!!BAISI LIGA.
Rasa, 2007-11-18 19:47:48
Straipsnis geras bet nera pasakyta kaip alkoholikui nezinant ji gydyti nuo alkoholizmo?
Edgaras, 2007-11-01 12:05:26
As esu alkoholikas man18 niekad negalvojau kad tapsiu priklausomas tokiu metu ir man teks gyditis , bet yra kaip yra siuo metu nevartoju. Zinokit liga yra nepagidoma ir jei alkoholikas nori pragyventi savo gyvenima tvarkingai jis turi pasiryzti nevartoti alkoholio visa savo gyvenima. Tai sunku bet imanoma reikia tik nenusivilt ir det i tai savo pastangas yra zmoniu norinciu padet vieni kitiems atrast ir islaikyt blaivybe reikia tik noro mest.Visas savo klaidas imanoma istaisyt.
niki, 2007-07-24 00:01:39
as nemanau kad reikia teisti alkoholikus, nes taip gali atsitikti bet kuriam is musu.
man labai skaudu matyti kaip mano artimiausias zmogus po truputi zlunga....nors ir pats labai nori viska pabaigti su alkoholiu. suprantu kad valios ir ryzto neuzteka
tekstas tikrai geras.
Laisve, 2007-02-19 14:36:05
Alkoholizmas - baisiau negu vezys, nes zmogus serga ir nesuvokia, kad serga. Liudna tema...Sunku kalbeti, gerai, kad yra priklausomybes centrai, tik idomu, ar ten paslaugos mokamos. Jei taip, kur kreiptis pagalbos tiems, kuriu kisenese vejai svilpauja...
deivisti, 2007-02-07 02:15:08
neverta krimstis,kad isgeria bet yra taip kaip yra, ne mes taip norim bet gyvenimas privercia tai daryti.aplink mus tik verslas korupcija valdzia ir viskas subega prie stalo.
kantrute, 2007-01-30 12:28:32
galiu teigti,kad isgydoma.reikia tikmyletita serganti zmogu ir juo kvepuoti atiduoti visa siela ir pasveiks,... tikra tiesa.ir isgers sampano ir nieko
geluva, 2007-01-26 00:41:18
dartarybiniais laikais ,kai buvau devintoke,mokykloje rode dokumentini filma apie alkoholikus ir uzsikretusius venerinemis ligomis,siu ligu pasekmes ir gydyma.si informacija labai praverte.jokie straipsniai taip nepaveiktu,kaip dokumentika.tokius filmus reiketu rodyti jau nuo i2-
dusk
2009-11-18 18:23
duskit
dusk
2009-11-18 18:22
duskit
Algimantas
2009-11-10 22:01
Jei alkoholikas nepripazista,kad del gerimo turi problema,padeti jam neimanoma.As atsikvosejau tik tada,kai zmona nutare skirtis.Tas sukretimas mane priverte susimastyti ir ieskoti pagalbos.Taip pries 8 metus susiradau anoniminiu alkoholiku grupe,kuria lankau ir dabar.Tada as pradejau nauja gyvenima, o svarbiausia-leidau gyventi kitiems....
Moteris
2009-11-06 18:15
Tiesiog su tokiu žmogumi neįmanoma gyventi po vienu stogu. Tai pasmerkimas savęs ir vaikų. Kalbu apie tokius alkoholikus, kurie net negalvoja apie šeimą, vaikus - ką jie mato ir girdi tėvo psichozių metu... O bandant kalbėti apie gydymą nesileidžia į jokias kalbas. Tokie žmonės neturi stabdžių ir jų neturės. Jie nepajėgia atsispirti. O kenčia tik šalia esantys žmonės. Yra pasakęs vienas alkoholikas tokią frazę: "žinai, kada tai baigsis- kai degsim žvakutes".
jura
2009-11-02 09:04
mano tevas alkoholikas,pries menesi mere mano mama,tad jis eme dar daugiau gerti,nuo laidotuviu nebuvo negeres..as iseinu i darba,tai jam turiu palikt alkoholio,nes jis bet kokia kaina jo susiras,nes jam jo reikia,pora kartu nepalikau,tai jis pats su masina vaziavo parsivesti,esam pagulde i ligonine,tai nieko gero,nes po ligonines pasakoja savo draugams ,kaip ligoninej gerdavo,kazkas parnesdavo,o butelius ismesdavo per langa...tad nezinau ka daryti,jis nepripazysta kad ligonis,sako kad tik reikia nusistatyt ir negersiu,bet taip nepadaro.labai baisi liga,as manau kad reikia kalbeti sia tema,dalintis visa informacija apie sia liga,gal kazkas kazkam pades
Algimantas
2009-10-24 07:31
apie kokius jus vaistus kalbat,juk alkoholizmas neisgydoma,progresuojanti liga!Greiciau nuo vezio isras vaistus,negu nuo alkoholizmo.Ar galima is rauginto agurko padaryt sviezia?Taip ir alkoholikas jau niekada nebegales normaliai gerti.Bet pas mus atsiranda "daktaru",kurie sugeba pelnytis is zmoniu nelaimes ir nezinojimo,ir taiko visokius stebuklingus metodus ir gydymus.Tai labai primena telefoniniu sukciu metoda!
vaiva
2009-10-22 16:34
noreciau pasiteiraiti ,tiksliau prasau pagalbos ,gal kas zino,gal yra kitokiu vaistu kurie parduodami ,ne recepto vaistinesi ,nors kad truputimazintu nora isgerti ,ir mano seimai jauciu kad atsitiko beda ,kura manau dar pats laikas spresti ,bijau ,kad vyras nepradetu klimsti ,giliau aciu jum
julija
2009-10-04 14:29
baisi liga.dirbu su vaikais, kuriu tevai alkoholikai.griztu namo ir neturiu ramybes, nes mane pasitinka vyras, priklausantis nuo alkoholio.pastoviai girdziu priekaistus, kad nieko neveikiu, tik guliu.save matau tik kaip auka.daznai kamuoja mintis:ar as verta tik tokio gyvenimo.
VIRVĖ
2009-09-28 19:15
Prasigėrusi tauta patogi valdyti, todėl gerkit žmonės, ponai darys su mumis,ką nori.
Vargstu su savo vyru, kuris kas mėnesį geria juodai vienas po 4 dienas. Tikrai ieškosiu rašalinio mėšlagrybio ir tris kartus per dieną, kad tik padėtų, Įdomu, koks to grybo poveikis.
diana
2009-09-26 16:14
kai žmogus niekuo netiki , kai yra tolereuojamas klubų gyvenimas, kai visos žmonių viltys žlunga , kai pasirodo nieko savo neturim , tik dairomės tai į rytus tai į ameriką , ir dar sava tauta skriaudžia savo piliečius .žmonės nepakelia tokios padėties ir užsimiršta vodkoj .O kokie vaikai ?nes ir tėvai tokie patys be tikslo.koks seimas ir mes tokie patys .o juk patys ir renkam . Rugsėjo pirma be vodkos ? pilnos pakampės girtų jaunuolių .Televizija toks šlamštas , kad neįmanoma protingam žmogui žiūrėt , nukvakėlių komanda . Ir kas belieka silpnam žmogui ?nusirist lengva , o pakilt ....?
AUKSAS
2009-09-20 19:42
AS IR TURIU VYRA GERIANTI TAI NIEKO NESUVOKIA.MAN TAI DAROSI BAISU. JS TIK MAN PRIKISA VISO KO NERA AR JAM TAIP RODOSI NEISIVAIZDUOJU
audra (Kaunas)
2009-08-27 01:59
Jei alkoholikas pripažysta sergąs,tai didelis pliusas.Jei ne - tai tik jėgų švaistymas, alkoholikui įrodinėjant alkoholio žalą jam pačiam,šeimai.Jis širdyje turi norėti pasveikti,ne dėl artimųjų,bet visų pirma - DĖL SAVĘS !Patarčiau AA ir Al-anoną.
Stiprybės ir pasiryžimo visiems,norintiems pasveikti.Jokia čia gėda.Gėda - tai būti alkoholiku,kuris nemoka mylėti savęs,artimų žmonių,kenčiančių dėl jo.
audra (Kaunas)
2009-08-26 17:10
Jau 5-tas mėnuo,kai palikau smurtaujantį,savęs alkoholiku nepripažystanti,savo dvynių(08.08 jiems sukako 5 metukai.Vienas iš jų,turi sunkią negalią),tėvą.Tikėjau,kad ateis į protą,kentėjau aš,kentėjo visa šeima.
Palikau jį,suteikdama jam teisę pasirinkti:ar gydytis ar degraduoti.Mano priekaištai,maldavimai-bevaisiai.Kuo labiau jam nuolaidžiavau,tuo labiau jis gėrė.
Viduje,nerandu sau vietos,kad jam nepadedu kapanotis,bet neturiu teisės rizikuoti savo,savo vaikų saugumu.Aš labai jį myliu,nežiūrint į jo padarytą skriaudą man.Tačiau lieku prie savo nusistatymo.Žinau,jei nusileisiu,bus kaip buvo.
”Neverta ieškoti vaistų nuo žalos,kurią padaro laikas.Tie vaistai egzistuoja,tai atsidavimas tiems,kurie jau nusirito taip žemai,jog netgi viltis juos apleido.”(Rene barenas)
JEI JIS PATS NENORĖS PASVEIKTI,NIEKAS JAM JAU NEBEPADĖS !!!
smilte788
2009-07-26 15:42
man 32.esu alkoholike tai suprantu prizadu pati sau kad nebegersiu bet istveriu tris ar keturias dienas ir vel prisigeriu iki samones netekimo.gyvenu aza miestelyje turiu versleli pagalbos kreiptis geda o ir nezinau kur.
G
2009-07-26 13:26
Sveiki, mano seimoje ivyko baisus dalykas, mama, kuri visada buvo stipri moteris, itakinga, protinga, eme gerti ir tai ja zlugdo, pradejo sirgti epilepsija, meluoti, viska gydo alkoholiu. Man labai baisu, nes niekad nemaniau, kad taipo gali nutikti. Tai itakojo aplinka, nes dirba salia alkoholio, draugai, gyvenimo vyras, kuris jai nedraudzia, o atrodo, kad tik skatina.Artimuju prasymai nepadeda, jai svarbiausias dabar gyvenimo vyras, kuris viska valdo. Net nezinau ka daryti, skaudziausia man ir mamos mamai:(
kristina
2009-07-12 23:52
,mano vyrui tik 28 metai jis jau alkoholikas ,jis ta pripazysta tik neturi valios gydytis ....kenciam labiausiai as ir vaikai....nenoriu jo palikt likimo valiai kaip girdejau pasiulymu man ,noriu padet ...tik net nezinau nuo ko pradet ....
mama
2009-06-30 08:55
O mano 30 metis sunus grimzta i alkoholi. Ir dar zole kartais patraukia. Tada darosi agresyvus, nevaldomas.Turi grazia seima ir to nevertina. Dabar jau suprantu, kad jis priklausomas, bet kaip ji ikalbeti, itikinti, kad jam reikia gydytis. Mano tevas, jo senelis buvo alkoholikas.
NINA
2009-06-29 18:14
Didele problema.Esam susituoke 36metus.Visa gyvenima vyras girtauja.Ilgesniu pertrauku tarp gerimu nebuna,kaip 1metai.Tai gyvenimas kaip ant parako statines.
nile
2009-04-21 17:45
Mano vyras labai daznai girtauja vienas,jam kompanijos nereikia,ir tai jau senas iprotis,jis sako kad nieko blogo jis nedaro,jis nesupranta kad labiausia kenkia sau,o kai pasiulau gydytis,jis man pazada kad daugiau nebegers,bet ilgai neistveria ir tai tesiasi 23 metus.
antanas
2009-03-25 20:03
alkoholikas
jolanta
2009-03-13 11:53
mno vyras buvo juodai prasigeres,bet veliau uzsikodavo ir sekmingai nevartojo alkoholio 10 metu buvo idelus zmogus ,bet va nesenei parejo namo girtas patyriau dideli soka dabar tikrai galiu teikti,kad tai liga visam gyvenymui.
Leona
2009-03-09 21:56
Visa mamo gyvenima salia buvo alkoholikai, seneliai (vienas is ju net mire apsinuodijus), tevas, dedes is visu pusiu o dabar ir brolis taip klimpsta kad baisu, o dabar suvokiau kad ir as turbut sergu ta liga, nors nevartoju pastoviai bet noro buna upac kaip bunu viena. Tai jau nieko gero.
Ramunė
2008-12-15 23:50
Noriu paklausti GRYBAUTOJOS,jei toks stebuklingas tas RASALINIS MEŠLAGRYBIS pasidalinkit receptu,kaip jį pagaminat,ar alkoholikui padeda,kokiam laikui padeda?nepastips?
grybautoja
2008-12-15 12:12
zinot toki gryba - rasalinis meslagrybis? jis daro stebuklus, net pas narkologa recepto eit nereikia. savo vyra daznai juo pavaisinu :-))
Diva
2008-12-01 18:45
Daugiau informacijos kaipsu ta liga kovoti.
žmona
2008-11-16 15:08
Daug metų mano vyras turėjo alkoholinę problemą kentėjo jis,kentėjom mes.Teko paguldyt į narkologinį,išsirašant gydytojas parašė ANTIKOLIO tablečiųjas reikia gert iškart po visą,vėliau po pusę,o dar vėliau po ketvirtį.Vėliau isigudrino ir pradėjo pats negert tablečių,tada sutrindavau ir sudėdavau visur į sriubas,į košę.Jis nežinojo šito ir nutarė išgert alkoholio.Įvyko ANTIKOLIO ir alkoholio reakcija,jis taip įsigando,kad pagalvojo turbūt,jau atėjo mirtis,arba pagalvojo,kad išgėrė blogo pilstuko.Daugiau gert nenori,nes bijo(o nuo ko taip įvyko jis iki šiol nesužinojo)tokios pat reakcijos.ANTIKOLĮ IR LIDEVINĄ išrašo narkologai.Pabandykit-gal ir jums padės,jei vyrai nenori,nei koduotis,nei nustot gert alkoholio
Nežinomas
2008-11-04 19:33
Labai visus gerai suprantu,kam tenka susidurt su šia problema,o ypač kai tokia liga serga namiškiai... kaip jiems padėti,net neįsivaizduoju.. ką bekalbėtum,jie visvien darys savo.O gydytojai šiuo atveju,nieko negali padėti,jei pats žmogus nerodo tam jokio noro.
tai ką lieka daryti artimiems žmonėms,žiūrėti kaip žmogus grimtsta į liūna???
Reikia daryti visam tam galą..
VERUTE
2008-10-14 19:11
BAISESNES LIGOS NERA AS TURIU VYRA ALHOGOLIKA IR NIEKO NEGALIU PADARYTI NES JIS NEPRIPAZISTA KAD SERGA O TAIP NORECIAU PADET BET NEZINAU KAIP GAL KAS ZINO KAIP
jus+tas
2008-09-06 18:59
kuo daugiau tokiu straipsniu tuo lengviau gyvent tokiem kaip as is padeda kovot su tuo sudinu dalyku
n.r.
2008-07-02 13:55
Baisu, kaip matai kaip tavo akyse, zmogus grimsta i liuna,bet kaip jam padeti jai jis net nenori klausyti,kad jam jau reikia gydytis?????....
Lina
2008-05-21 16:01
Alkoholizmas tai baisus dalykas.Stengemes padeti zmogui isbristi is alhogolizmo ,bet jisai vistiek sugrysta prie gerimo.Kencia vaikai,zmona.
angelina
2007-11-29 20:43
nera baisesnes ligos,uzjauciu tuos ligonius.nesirkite!!!BAISI LIGA.
Rasa
2007-11-18 19:47
Straipsnis geras bet nera pasakyta kaip alkoholikui nezinant ji gydyti nuo alkoholizmo?
Edgaras
2007-11-01 12:05
As esu alkoholikas man18 niekad negalvojau kad tapsiu priklausomas tokiu metu ir man teks gyditis , bet yra kaip yra siuo metu nevartoju. Zinokit liga yra nepagidoma ir jei alkoholikas nori pragyventi savo gyvenima tvarkingai jis turi pasiryzti nevartoti alkoholio visa savo gyvenima. Tai sunku bet imanoma reikia tik nenusivilt ir det i tai savo pastangas yra zmoniu norinciu padet vieni kitiems atrast ir islaikyt blaivybe reikia tik noro mest.Visas savo klaidas imanoma istaisyt.
niki
2007-07-24 00:01
as nemanau kad reikia teisti alkoholikus, nes taip gali atsitikti bet kuriam is musu.
man labai skaudu matyti kaip mano artimiausias zmogus po truputi zlunga....nors ir pats labai nori viska pabaigti su alkoholiu. suprantu kad valios ir ryzto neuzteka
tekstas tikrai geras.
Laisve
2007-02-19 14:36
Alkoholizmas - baisiau negu vezys, nes zmogus serga ir nesuvokia, kad serga. Liudna tema...Sunku kalbeti, gerai, kad yra priklausomybes centrai, tik idomu, ar ten paslaugos mokamos. Jei taip, kur kreiptis pagalbos tiems, kuriu kisenese vejai svilpauja...
deivisti
2007-02-07 02:15
neverta krimstis,kad isgeria bet yra taip kaip yra, ne mes taip norim bet gyvenimas privercia tai daryti.aplink mus tik verslas korupcija valdzia ir viskas subega prie stalo.
kantrute
2007-01-30 12:28
galiu teigti,kad isgydoma.reikia tikmyletita serganti zmogu ir juo kvepuoti atiduoti visa siela ir pasveiks,... tikra tiesa.ir isgers sampano ir nieko
geluva
2007-01-26 00:41
dartarybiniais laikais ,kai buvau devintoke,mokykloje rode dokumentini filma apie alkoholikus ir uzsikretusius venerinemis ligomis,siu ligu pasekmes ir gydyma.si informacija labai praverte.jokie straipsniai taip nepaveiktu,kaip dokumentika.tokius filmus reiketu rodyti jau nuo i2-13 metu mokyklose.tai paties jaunu zmoniu labui.tuo labiau,kad informacijos perteikimui dabar daug didesnes galimybes.
Jurga
2007-01-25 16:38
Sutinku su Valentina, kad truksta rimto ir atsakingo valdyninku demesio. jei alkoholikas ar narkomanas, tai jau bomzas ir galima is jo pasijuokti. Manau, ateityje, ju bus dar daugiau ir tikrai nebebus juokinga.
valentina
2007-01-24 23:48
nesuprantu iki siol kodel seiminyksciai del alkoholiko pergyvename,o pats sergantysis tai neigia ir priesinasi bet kokiai pagalbai.nuo ilgesniu uzgerimu sulaiko tik drastiskos priemones-pasitelkiama policija ar darbdavys,ar gimines.pasigaileti alkoholiko,reiskia padaryti jam meskos paslauga.pazistamu rate yra taip-kuriu buvo kazkada pasigaileta,jie siandien visai degradave ar net mire.truksta valstybinio rimto poziurio i sia liga.alkoholi ir narkotikus naudoja vaikai.ir kaskart labiau.tuo poziuriu lietuvos ateitis baisi.
Rimas Golovko
2007-01-22 15:51
alkagolikas
zanute
2007-01-15 16:29
Tikrai labai baisi liga,ir labai skaudu kai mylimi artimi zmones nenori gyditis nuo tos ligos,tai ypac skaudu matyti,kai jie skesta toje ligoje ir nenori sau padeti
Lina
2007-01-15 00:09
Nemanau, kad alkoholikas visa gyvenima lieka alkoholiku. Tikrai yra pavyzdziu, kai zmones na ne pasveiksta, bet bent jau megina gyventi be taureles. Kartais tai padaryti jiems pavyksta.
nijole
2007-01-11 17:20
geras straipsnis, teisingas - alkoholikas visa gyvenima lieka alkoholiku!!!!
Svetlana
2007-01-07 21:57
Liga baisi, galiu pasakyti is savo patirties, tikimybes pasveikti nera, o jei dar nusisuka ir artimieji, suprate tai kaip potrauki ar yda, o ne kaip liga, tai visai paluzti.Is tikruju alkoholikams mazai kas nori padeti, nes bijo. O be pagalbos ir postumio kapstytis is ligos gniauztu labai sunku...
Rosita
2007-01-05 12:40
Issamus ir informatyvus, labai tiksli konsultacija.Baisi ir siaubinga liga - alkoholizmas.Gerai, kad apie tai vis daugiau rasoma.
Gitana
2007-01-04 10:20
Skaudi problema, baisu, kad tikimybes pasveikti beveik nera, o valios daznai pritruksta ne tik geriantysis, bet ir kiti seimos nariai, palikdami ji arba eidami tuo paciu keliu. Idomu ar priklausomybes centruose gydymo paslaugos yra mokamos...
vera
2006-12-26 15:56
Labai aktuali tema. Idomus straipsnis.
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai

Mūsų draugai