5 dažniausios dietų klaidos. Kaip išvengti?

 

1.Nemąstote apie tolesnę ateitį.
Vienintelis būdas palaikyti pasiektus rezultatus – dietą suvokti kaip viso gyvenimo būdo pakeitimą. Taip teigia Wendy Doyle iš Britų dietetikų asociacijos. „Nusprendę trumpam pabadauti, žmonės galiausiai meta dietą, nes ji pasirodo esanti pernelyg sunki, – sako W. Doyle. – Vienintelis teisingas kelias – pasirinkti sveiką, subalansuotą dietą, kurios pajėgtumėte laikytis.“Šiandien daugelis dietologų sulieknėti norinčioms moterims rekomenduoja per dieną gauti 1300–1500 kalorijų. Jeigu rinksitės 1000 kalorijų dietą, jausitės alkanos, todėl kils grėsmė palūžti ir prisikimšti maisto.

 

2.Renkatės garsenybių dietas.
Mintis, kad galite atrodyti kaip Jennifer Aniston, gali išties gundyti, bet mitybos specialistai vienbalsiai smerkia madą laikytis garsenybių dietų – pastaraisiais metais ši tendencija ypač išpopuliarėjo. Ekspertų tikinimu, žvaigždžių dietos anaiptol ne idealios: jos draudžia vartoti angliavandenius, kurie būtini subalansuotai mitybai, ir ragina rinktis daugiau baltymų, o tai gali sumažinti kalcio kiekį organizme. Laikantis tokių dietų dažnai tenka atsisakyti tam tikro maisto ar maisto grupės.  Mitybos specialistai perspėja – šių dietų laikytis beveik neįmanoma.

Verčiau rinkitės mažo riebalų kiekio dietą, kurios metu vartotumėte ir angliavandenius, ir baltymus – turėtumėte valgyti vaisius ir daržoves, vištieną ir žuvis, neskaldytų grūdų produktus (pvz., tamsią duoną, makaronus ir ryžius).

 

3.Klaidingai vertinate savo mitybą.
Jūs įsivaizduojate, kad dietos laikotės nepaprastai tiksliai. Bet jei svoris nekrenta, gali būti, kad save apgaudinėjate ir klystate vertindamos suvartotą maistą. Šią problemą mini daugybė dietologų.  Moterys dažnai pamiršta apie skanėstus, kuriuos suvalgo per dieną, – galbūt kelis sausainius arba  „Mars“ batonėlį kiekvieną dieną, o gal gabalėlį torto gimtadienio vakarėlyje.

Regis, moterys dažnai neprisimena, jog lepinosi tokiais skanėstais – arba yra linkusios tai slėpti pačios nuo savęs. Bet kiekvienas pasmaguriavimas turi įtakos. Jeigu laikotės dietos, o svoris nemažėja, vertėtų savaitę rašyti maisto dienoraštį. Jame pažymėkite viską, ką suvartojate, – tiek maistą, tiek gėrimus. Savaitės pabaigoje galėsite įvertinti, kur slypi nepastebėtos kalorijos.

 

4.Reguliariai nesimankštinate.
Kaip pažymi dr. Wendy Doyle iš Britų dietetikų asociacijos,  dietos besilaikančios moterys dažnai sumažina kalorijų kiekį, bet neskiria dėmesio reguliariam sportui. Išties fiziniai pratimai aktyvina medžiagų apykaitą, tad organizmas greičiau degina kalorijas. Pusei kilogramo raumenų reikia papildomų 75 kalorijų, todėl sutvirtinusios kūną ne tik dailiau atrodysite, bet ir lengviau atsikratysite svorio. Daugelis moterų mano, kad pakanka kartą per savaitę apsilankyti aerobikos treniruotėje arba sporto klube.  Išties, medžiagų apykaitai naudingiausia sportuoti kasdien – mankšta turėtų trukti 20–30 minučių.

Daugiau judėkite, pvz., keliaudamos į darbą autobusu ar traukiniu, išlipkite viena stotele anksčiau, kad 30 minučių pasivaikščiotumėte pėsčiomis. Galite pasivažinėti dviračiu arba pasidarbuoti sode. Jeigu atsisakysite nuotolinio valdymo pultelio ir televizijos kanalą kaskart perjungsite priėjusios prie televizoriaus, per savaitę vidutiniškai sudeginsite 200 kalorijų.

 

5.Atsisakote tam tikrų produktų.

Galbūt manote, kad laikantis dietos reikėtų atsisakyti mėgstamo maisto. Bet mintis, kad niekada nebegalėsite paskanauti dievinamų gardumynų, gali atbaidyti nuo planų keisti mitybą ilgam laikui. Sprendimas – leisti sau pasilepinti dažniau ir rinktis nedideles porcijas. Moterims šis mažas malonumas tiesiog privalomas. Jeigu sėkmingai laikotės dietos ir rezultatai Jus džiugina, palepinkite save kartą per savaitę.

 

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai