2008-03-25

Lieknėkime sveikai

Atėjus pavasariui, kiekvienas šiltesnis saulės spindulys priverčia nusimesti po šiltą, per žiemą pabodusį rūbą. Todėl neišvengiamai vis dažniau imame žvalgytis į padidėjusius pilvukus. Šiais laikais lieknėjimas tapo tarsi mada ar gyvenimo būdu. Labai daug dėmesio skiriama alinančioms ir sveikatą gadinančioms dietoms. Tačiau posakis „Sveikame kūne – sveika siela“ – amžių patvirtintas, ne iš piršto laužtas teiginys. Todėl, norėdami sužinoti, kaip išlaikyti optimalų kūno svorį ir gerai jaustis, kalbiname dietologę Daivą PIPIRAITĘ.
 

Kada patartina susimąstyti apie lieknėjimą?


Šiuo metu priimta nutukimą vertinti pagal kūno masės indeksą (KMI). Tai dydis, kurį sužinome svorį kilogramais padaliję iš ūgio kvadratiniais metrais. Jei KMI=20–25, kūno svoris normalus, jeigu 25,1–29,9 – antsvoris, 30 ir daugiau – nutukimas. Didėjant KMI, didėja rizika susirgti su nutukimu susijusiomis ligomis.

 

Koks lieknėjimas yra „teisingas“, nekenkiantis sveikatai?


Daugelis svorio metimo būdų yra ne tik neveiksmingi, bet ir žalingi sveikatai. Daugelis vadinamųjų „populiariųjų“ dietų – tai populistinės rekomenduojamos priemonės svoriui mesti. Specialistai nerekomenduoja to daryti, tačiau kiekvienas esame savo kūno šeimininkas, todėl su juo elgiamės kaip tinkami.
Pats veiksmingiausias ir ilgalaikis būdas mesti svorį – mitybos bei fizinio aktyvumo įpročių keitimas. Norėdamas numesti svorį, žmogus pirmiausia turi sumažinti raciono energinę vertę (nes dažniausiai per didelio svorio priežastis – gaunamos energijos perteklius), laikytis reguliaraus mitybos režimo, sumažinti suvartojamą riebalų kiekį (maistą gaminti garuose, virti, troškinti, rinktis liesus produktus), maisto racione gausinti augalinės kilmės produktų, tokių kaip vaisiai, daržovės, įvairios košės, makaronai. Mažiau valgyti mėsos produktų (jų pakaktų tik kartą per dieną).
 

Ką galvojate apie drastiškus lieknėjimo būdus?


Daugelis moterų, siekdamos numesti svorio, laikosi beveik bado ar kitų spec. dietų. Taip, tokios dietos turi trumpalaikį poveikį. Tačiau po to, kai grįžtama prie to paties gyvenimo būdo ir mitybos įpročių, prarastas svoris grįžta su kaupu. Norint sumažinti kūno formas ir ilgą laiką išlaikyti pasiektą rezultatą, mitybos įpročius reikia keisti visam gyvenimui. Antsvorio turėjusiam žmogui buvęs svoris turės didesnę tendenciją sugrįžti, todėl būtina save prižiūrėti nuolat.
Laikantis griežtesnės dietos, žmogaus organizmui ir medžiagų apykaitai tenka didžiulis krūvis, dėl vienokių ar kitokių maistinių medžiagų stokos gali sutrikti vidaus organų veikla.
Pats drastiškiausias lieknėjimo būdas – badavimas. Badavimas kelias dienas iš eilės – labai kenksmingas dalykas. Organizmas turi kasdien gauti energijos (kalorijų). Kai jų negauna, kalorijas pradeda naudoti iš vidinių resursų. Tačiau energija gaunama ne tik iš riebalų, kurių yra per daug, naudojami ir baltymai. Pradeda sekti raumenys. Organizmui taip pat ima trūkti vitaminų, mineralų, sutrinka organų veikla. Kai negaunama maistinių medžiagų, atrofuojasi žarnų gleivinė, širdies raumuo ir visi kiti organai, labai sulėtėja medžiagų apykaita. Kai žmogus labai išsenka, badavimas gali baigtis širdies ritmo sutrikimais, o dėl elektrolitų disbalanso, dėl skysčių trūkumo tokie atvejai gali baigtis ir mirtimi.
Po badavimo žmogus vėl neišvengiamai grįžta prie įprastų mitybos įpročių. Tačiau, pajutęs medžiagų trūkumą, organizmas labai intensyviai pradeda kaupti riebalus.
 

Kokių sveikatos problemų sukelia antsvoris?


Nutukimas didina mirštamumą nuo įvairių ligų, labiausiai – nuo širdies ir kraujagyslių. Todėl nutukimas susijęs su visais širdies kraujagyslių ligų rizikos veiksniais – hipertenzija, hiperlipidemija, hiperinsulinemija. Širdies kraujagyslių ligos, insultas, hipertenzija kasmet nusineša 12 milijonų gyvybių visame pasaulyje, o tai sudaro 25–30 proc. visų mirčių.
40 proc. visų sergančiųjų širdies kraujagyslių ligomis KMI yra didesnis negu 25. Vien dėl nutukimo gydant širdies kraujagyslių ligas išleidžiama 22,2 mlrd. dolerių kasmet, o tai sudaro 19 proc. visos šioms ligoms gydyti skirtos pinigų sumos.
Didelė kūno masė susijusi su padidėjusiu kraujospūdžiu. Todėl visiems sergantiesiems hipertenzija rekomenduojama mažinti kūno masę.
Nutukusiems yra daug didesnė rizika susirgti cukriniu diabetu. Beje, vadinamojo „obuolio tipo“ nutukimas yra didesnis rizikos veiksnys nei „kriaušės“.
Nutukimas yra didelis insulto išsivystymo rizikos veiksnys. Insultas dažniau ištinka sergančiuosius „obuolio tipo“ nutukimu.
Nutukusieji dažniau serga tulžies pūslės akmenlige, rankų ir kelių sąnarių osteoartritu.
Manoma, kad nutukimas padidina riziką susirgti ir tam tikros lokalizacijos vėžiu.
 

Kokia jūsų nuomonė apie lieknėti padedančias priemones?


Lieknėjimui skirti vaistai, maisto papildai gali būti pagalbinė priemonė lieknėjimo procese. Efektyviai lieknėti padeda vaistai, maisto papildų veikimas yra švelnesnis. Ne visada papildai veikia reikiamą grandį, kai kada jų veikimas visai niekuo nepagrįstas. Geriausių rezultatų pasiekiama, kai lieknėjimo preparatą parenka gydytojas.
2008 kovo 25
Kalbėjosi Rūta MYKOLAITYTĖ
Susijusi informacija

Lankytojų komentarai

Edita
2012-01-07 02:05
na o as meciau rukyti, paskui isidejau kontr inplanta i ranka ir apsigyvenau anglijoje. Po metu as nebe 50kg o 60...tad jau 5 diena kaip vartoju zymiai maziau maisto, porcijas mazas padariau, visa diena galima sakyti jauciu alky...tacaiau va laukiu kol atsius liposinol, labai senei jau svajojau ji nusipirkti, taciau uk tokio vaistinese nera, tad siunciuosi is internetines parduotuves...kolkas nieko nesimato, kad liekneciau, 300g maziau rodo svarstykles, matyt todel. kad zarnynas issivale...persivalgius budavau 60kg o db 58.6 ir pan...tad manau tabletes pades labiau nei mityba,gal nebesijausiu alkana...kasdien pradejau daryti atsilenkimus, kad panaikinti mano lasinuka nuo pilvo...
laimute
2011-03-09 16:14
noreciau suzinoti kokius geriau produktus valgyt,kad neitu i kuna.meciau rukyti ir pradejo svoris augti.geriau 2menesius tabletes nuo lieknejomo,bet dar priaugau 3kg.nezinau ka man daryti.
alma
2011-02-18 22:28
Pamirškite maisto papildus ir kt. preparatus lieknėjimui kapsulėse - jas organizmas įsisavina labai sunkiai. Siūlau išmėginti visiškai natūralų gelinį maisto papildą AGEL FIT, kuris greitina medžiagų apykaitą ir lieknina.
Šio preparato unikalumas: 1 - tai gelinis preparatas, kurį organizmas įsisavina žymiai greičiau ir efektyviau,nei kapsules; 2 - efektyvumą sudaro Kombodžos garcinijos, kalio ir kalcio derinys. 3 - Agel Fit blokuoja anglevandenių virtimą riebalais ir kaupimąsi organizme, degina riebalų sankaupas, mažina alkį, suteikia lengvą sotumo jausmą, ir kas labai svarbu - padidina nuotaikos hormono serotonino kiekį smegenyse.
Siūlau pabandyti! Tai tikrai veikia! Pakuotes kaina menesiui tik 180 Lt.
Parduodu ir kitus AGEL produktus
AGEL GLO plaukams ir odai - 180 Lt. EXO antioksidantai - 180 Lt. MIN vitaminų,mikro ir makro elementų paros norma - 180 Lt. OHM - natūralus energijos
šaltinis visai dienai - 180. UMI - organizmo apsauga, imuniteto
aktyvavimas, priešvėžinis poveikis, visapusiškas organizmo atstatymas -
180 Lt. FLX - keturių ypatingai veikiančių komponentų derinys
sąnariams ir jungiamajam audiniui atstatyti - 180 Lt. HRT - širdies ir
kraujagyslių sistemos efektyviam funkcionavimui - 180
Alma 860386867 Vilnius


Liposinol
2010-12-09 10:12
Mielosios , yra atsiradęs naujas nuostabus preparatas Liposinol.Jis suriša su maistu gaunamus riebalus, mažina apetita, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, pradingsta tas noras nuolat kažką kramsnoti. Tai grynai augalinis produktas , jokios chemijos , nepaleidžia vidurių (kas labai svarbu dirbančiam žmogui)ir svoris krenta tolygiai ir sveikai.Liposinolio ieškokite Camelijose, nors kainą turi (apie 100LTL) bet numetusios svorio tikrai džiaugsitės.
kuk
2010-11-26 00:09
bet kaip nuoto negalejimo but nepersivalgius, ilgesni laika isbuti su mazesne porcija nekramsnoti nuolat ir pan.
a
2010-09-25 16:45
a
brii
2010-03-26 17:45
Patarimą galiu duot draugišką. Jokiom dietom nepasitikėkit. Geriausias būdas yra sportas namie [kas turi galimybių tai sporto salėse ar šokiai kokie] , ~80,90 atsilenkimų į dieną,kad pilvukas gražus būtų ir racionali mityba. Na,jei jau labai reikia,gerkit obuolių sidro kapsules,bet nepersistenkit,užteks po vieną į dieną. Kuo mažiau saldumynų. Mažos maisto porcijos ir didelis aktyvumas. Daug vandens [~2l į dieną jei įmanoma,kai atsibosta,gerti žalią arbatą be cukraus]. Po 2 mėnesių [be nusižengimų] savęs jau neatpažinsite,o aplinkiniai klausinės kokia Jūsų sėkmės paslaptis. (:
Justina
2010-03-21 13:44
Manau, kad Mila davė puikų patarimą, būtinai reikės išbandyti. ;)
Justina
2010-03-21 13:40
Manau, kad Mila davė gerą patarimą, reiks išbandyti ;)
mastyk
2009-10-21 23:27
valgykit viska, ka norite! tik mastykite, ar tikrai to norite, ar vistik jums tai isiule kazkas!
gintute
2009-05-17 20:21
gal galite atsiusti ir kaloriju lentele ir ka valgyti ryte ,per pietus ,uskandziam ir vakarienei buciau labai dekinga
rytorasa
2008-11-23 12:25
butu gerai, kad parasytumete koloriju lentele :)
Lelia
2008-09-29 17:22
Tikrai padarykite lentele.
mila
2008-03-29 14:24
as manau kad bado dietos ira kartais reikalingos tai iskrovos dienos kelios ar trys nes kaip kitaip isvalyti organizma.nes pvz as mazdauk savaite valgau mazai tik daug geriu vandens... na ir tai puiku efektyvu ir nesunku opoto po iskrovos savaites valgau daug darzoviu vaisiu geriu zalia arbata vandeni na ir mano svoris dabar jau tikrai nuostabus ir sweikata manau nuostabi jauciuosi kaip 16likmete...patariu ir jums tai dau geriau nei visai nieko nevalgyti...arba valgyti kaip visiukui valgau nedidelem bet nepermazom porcijom tiesiog dabar as taip pripratau anksiau negalejau neprisyvalgius but o dabar sociai jauciuos suvalgiu apelsina...per menesi numecia 8kg dabar dziaugiuos liekna figura ir valgau beveik viska tik renkuos nedidelem porcijom...pabandykit tikrai tikrai nepasigailesit.
Erika
2007-05-28 12:26
kokie vaistai pagreitina medziagu apytaka?
lina
2007-01-29 15:13
Labai norėčiau kad parašytumėt kalorijų lentelę.Ačiū

Parašykite savo nuomonę

Jūsų vardas: El. pašto adresas:
Jūsų komentaras:
:) (happy) :D (super)
(hi) (red) (fu) (fool)
(weird) :P :( (hooray)
(bad) (think) 8| (ok)
Apsaugos kodas:
 
Sveikas žmogus
Rubrikos
Naudinga informacija
Neradote ko ieškote?
Pabandykite pasinaudoti paieška:
© Sveikas žmogus 2014. Visos teisės saugomos