Papildomų kilogramų rizika savaitgalį

Kaip pastebi mitybos tyrimo autoriai, mūsų mitybos įpročiai savaitgalį smarkiai pasikeičia - dažnai nevengiame papildomos taures, riebesnio ar saldesnio kąsnio, ir pirmadienio rytą svarstyklių rodyklė gerokai šokteli aukštyn.
“Labai didelis skirtumas yra tarp energijos išnaudojimo darbo dienomis ir savaitgaliais”, - pažymėjo tyrimo bendraautorius prof. B.Popkin iš Šiaurės Kalifornijos universiteto.
Atlikus tyrimą buvo konstatuota, kad 19-50 metų amerikiečiai kiekvieną savaitgalio dieną suvartoja po 115 kalorijų daugiau nei įprastai. Per metus susidaro 17 940 papildomų kalorijų. Beje, dažniausiai tas kalorijas prideda ne sveikas maistas, o papildomas kiekis alkoholio ar riebalų.
Tačiau net ir padauginus kalorijų galima išvengti antsvorio aktyviai leidžiant laiką, pvz., keliaujant, užsiimant darbu gryname ore, užuot sėdėjus prie televizoriaus. Tuo tarpu daugelis galvoja, kad savaitgalis skirtas tiesiog atsipalaiduoti ir atsigauti po darbo dienų.
Štai kelios ekspertų rekomendacijos tiems, kurie nenori tų papildomų 17 940 kalorijų per metus:
Teisingai pradėkite dieną. Sveiki pusryčiai savaitgaliais, kai turite daugiau laiko, padės sumažinti apetitą dienos metu.


Nealkite, jei nusimato sotūs pietūs. Paprastai prieš einant į svečius, kur laukia gausios vaišės, reikėtų šiek tiek numarinti alkį, antraip būtinai persivalgysite.
Valgykite lėtai. Turi praeiti 15-20 min., kol smegenys gauna signalą, kad esame sotūs. Taigi nepamirškite to ir valgykite lėtai.
Pradėkite nuo sriubos. Būdami restorane, pirmiausia paprašykite sriubos. Pamatysite, kad, vėl sulaukę padavėjo, užsisakysite daug mažiau nei būtumėte užsisakę iš karto.
Pasidalykite desertą su draugu. Išsirinkite labiausiai akį traukiantį desertą ir paprašykite padavėjo labai mažo gabaliuko arba pasidalykite jį su draugu.
Ribokite alkoholio kiekį. Jei jūs atsisakysite poros gėrimų per dieną, sutaupysite 100-150 kalorijų. Beje, kaip pastebi dietologai, tie, kurie daugiau išgeria, paprastai daugiau ir suvalgo.
Atsiminkite savo liemens apimtį. Eidami į svečius, apsirenkite drabužiais, kurie nėra per dideli ar labai patogūs. Geriau pasirinkite labiau aptemptus drabužius. Tai neleis prarasti saiko prie stalo.
Vartokite gazuotų gėrimų pakaitalus. Gazuoti gėrimai turi daug fruktozės, kuri skatina apetitą, geriau rinkitės jų pakaitalus.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

VDPxVlIROaGE
2012-07-24 18:32
Great stuff, you heelpd me out so much!
sviesa
2009-06-04 19:46
savaitgali??? na, kur jau. kaip tik savaitgalis judrus, as savaitgali zaidziu krepsini su druagem, man savaitgali kaip tik traumu padaugeja, tad su fastum tasej vaikstau, su dozatorium, patogus naudoti ir efektyvus
ieva
2006-10-17 17:02
priklausomai nuo gyvenimo budo - jei savaitgaliais tik i svecius (o ypac pas tevus, snelius) vaikstai, tai tikrai grizti sunkesnis nei iprastai, bet kai su draugais klube paselsti, jokiu papildomu kaloriju negauni ir grizti lieknesne

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai