Mityba, nulemta mamos ir tėčio

Ar Jums teko girdėti apie mitybą pagal kraujo grupę? Vienas JAV gydytojas Piteris D‘Adamas sugalvojo, kad tai, kokią kraujo grupę paveldime iš savo tėvų, svarbu ne tik gydant įvairias ligas. Gydytojo manymu, informacija apie kraujo grupę gali būti naudinga renkantis, ką dedatės į burną. Ar tikėti šia teorija pasakyti negali niekas, nes, pasak specialistų, ji nėra tinkamai moksliškai pagrįsta ir ištyrinėta. Tačiau spręsti jums. Siūlome ne tik iš arčiau susipažinti su tokio pobūdžio maisto atranka, bet ir sužinoti specialistų komentarą šia tema.
 

Daktaro D‘Adamo teorija


Naujoji Piterio D‘Adamo dieta, kaip ir visos kitos, vos atsiradusi žaibiškai išpopuliarėjo ir paplito po visą pasaulį. Dietos esmė paprasta – žmogus turi maitintis atitinkamai pagal savo kraujo grupę. Šios minties autorius P. D‘Adamas savo teoriją grindžia paprastai: žmogaus kraujo grupės evoliucionavo kartu su žmogaus mitybos įpročiais, tad kiekviena kraujo grupė turi tik jai tinkantį mitybos tipą. Tai yra maisto produktuose esantys baltymai (lektinai), patekę į organizmą, gali sulipdyti daug raudonųjų kraujo kūnelių (eritrocitų), jei maistas pasirenkamas ne pagal kraujo grupę. D‘Adamas teigia, kad žmogaus kraujas esą neatsparus tam tikros rūšies maisto baltymams, todėl ilgainiui jo organizmas „užsikemša“ kenksmingais lektinais ir jis pradeda tukti. Kokį gi maistą rinktis?

 

Kur šios dietos sėkmės paslaptis?


Specialistų teigimu, gana gerų rezultatų šio mitybos būdo besilaikantys žmonės pasiekia todėl, kad mityba tampa gyvenimo būdu, t. y. visą gyvenimą žmogus maitinasi remdamasis šia teorija ir žiūri, ką deda į burną nuolat. Tuo metu kitos dietos paprastai būna trumpalaikės – dažniausiai iki mėnesio, o vėliau grįžęs prie savo žalingų įpročių žmogus gana greitai atgauna prarastus kilogramus.
 

Kraujo grupėms tinkamas maistas:


O kraujo grupė Pasak mitybos pagal kraujo grupės pradininko P. D‘Adamo, O kraujo grupė yra seniausia ir atsirado dar tada, kai mūsų protėviai mito iš to, ką susimedžiodavo. Būtent dėl to šią kraujo grupę turintys žmonės turėtų valgyti daugiau mėsos ir vengti grūdinių kultūrų (javų, ypač kviečių) bei pieno produktų. Mintis paprasta – mūsų protėviai medžiotojai dar nesivertė žemdirbyste ir gyvulininkyste ir mito išskirtinai mėsa. Tiesa, šios grupės „mėsėdžiams“ patartina rinktis liesesnę mėsą, neutralią paukštieną ir apsiriboti nedidelėmis porcijomis. O kraujo grupės atstovams taip pat labai tinka įvairi žuvis, ypač riebios šaltųjų jūrų žuvys — silkės, skumbrės bei menkės. Mėsos ir žuvies patiekalus būtina derinti su šiai grupei tinkamomis žalios spalvos bei lapinėmis daržovėmis. Šią kraujo grupę turintys „mėsėdžiai“ privalo visiškai atsisakyti bet kokių kokosų riešutų gaminių, pipirų ir acto (taigi marinuotiems agurkėliams griežtas NE!). Neribotais kiekiais rekomenduojama gerti tik vandenį bei negazuotą mineralinį, taip pat žalią arbatą (juodoji arbata bei rūgštingumą didinanti kava puoduke garuoti neturėtų). Saikingai galite pakelti bokalą alaus bei stiklą vyno.


A kraujo grupė, vadovaujantis D‘Adamo teorija, atsirado kartu su žemdirbyste, todėl turintieji šią kraujo grupę dažniau turėtų turėti daržovių ir vaisių, tačiau vis dar vengti pieno, mat, atsiradus žemdirbystei, gyvulininkystė dar nebuvo išvystyta. Žinoma, iškart visiškai atsisakyti mėsos ir pradėti maitintis vegetariškai sunku, todėl pereinamuoju laiku gali pagelbėti vištiena ir kalakutiena. Mėsos atsisakę A grupės vegetarai prarastus baltymus privalo susigrąžinti įvairia žuvimi. Kalbant apie gūdinius produktus, geriausia rinktis javus ir nepiktnaudžiauti kviečiais. Pieno produktų, išskyrus rūgščių (jogurto, kefyro ir pan.), A kraujo grupės atstovai kaip ir mėsėdžiai turėtų nevartoti. Puikus kalcio šaltinis čia tampa daržovės, tokios kaip brokoliai. O štai daržovių šiems vegetarams niekada nebus per daug, tačiau kai kurių reiktų valgyti mažiau – pomidorų ir paprikų. Kaip ir visų kraujo grupių, taip ir A grupės, atstovams vaisių sultis derėtų skiesti vandeniu. Cukrų šie asmenys turėtų vartoti tik labai mažais kiekiais, o acto visai atsisakyti. Tačiau skanauti kava galima kiek nori, kaip ir nelabai gazuotu mineraliniu.
B kraujo grupė Laimingiausi B kraujo grupę paveldėję žmonės, mat teigiama, kad jie kilo iš Azijoje atsiradusių gyvulių augintojų. Tai reiškia, kad šią kraujo grupę turintys asmenys pratę prie pieniško maisto, gali valgyti mėsą ir įvairias grūdines kultūras, t.y. tokią kraujo grupę turinčio žmogaus stalas pats gausiausias. Tiesa, ir čia yra kai kurių apribojimų: pavyzdžiui, reiktų vengti vištienos, kuo toliau laikytis nuo delikatesais laikomų jūros gėrybių, ruginės duonos ir miežių. Daržovėmis ir vaisiais taip pat galima skanauti iki soties, tačiau piktnaudžiauti pomidorais, kukurūzais ar alyvuogėmis nederėtų. Šios grupės žmonės gali gardžiuotis šokoladu! Tiesa, saikingai, kaip ir cukrumi bei medumi.
AB kraujo grupė. Kiek sudėtingiau su ketvirtąja – AB kraujo grupe, kuri yra „hibridinė“, atsiradusi susimaišius A ir B kraujo grupėms. Todėl ir maistas čia taip pat „maišytas“. B kraujo grupė, kad AB grupės žmonėms tinka gyvuliniai baltymai, tačiau A kraujo grupė lemia, kad mėsą galima valgyti tik retkarčiais ir tik nedidelėmis porcijomis, o vištiena apskritai draudžiama. Iš valgiaraščio taip derėtų išbraukti rūkytus bei sūdytus mėsos gamintus. Tačiau žuvies pasirinkimas tikrai gausus, taip pat rekomenduojami B kraujo grupei tinkami pieno produktai. Duoną geriausia valgyti kvietinę ir visiškai atsisakyti grikių bei kukurūzų. Beveik visas daržoves, kurias gerai virškina A ir B grupių atstovai, gali valgyti ir šie „mišrūnai“. Leidžiama saikingai vartoti cukrų ir medų, tačiau atsisakyti acto ir pipirų. Gėrimų asortimentas taip pat maišytas – kava, žalioji arbata, kartkartėmis raudonojo vyno taurė ir, be abejo, kaip ir bet kuriam žmogui, – kuo daugiau vandens.
Edita Gavelienė
Gydytoja dietologė

Mityba pagal kraujo grupes neturi tvirto mediciniškai pagrįsto pagrindo, tai tiesiog pono D‘Adamo su šeima pastebėjimai, sudėlioti į konkrečius patarimus. Tačiau šie patarimai nenutolsta nuo sveikos mitybos piramidės rekomendacijų, taip besimaitinantys žmonės paprastai gauna visų jiems reikalingų maistinių medžiagų. Mityba pagal kraujo grupes – tiesiog būdas sumažinti suvartojamo maisto kiekį. O dar svarbesnis dalykas, į kurį kaip gydytoja dietologė norėčiau atkreipti dėmesį, tai, kad taip maitindamasis žmogus stebi, ką ir kada dedasi į burną. Tačiau yra viena problema – žmonės, kurie maitinasi pagal šias rekomendacijas, gana dažnai į jas pakankamai neįsigilina, ir pasitaiko taip, kad iš tokio žmogaus raciono iškrenta visa maisto grupė, pavyzdžiui, pieno produktai. Tai yra neteisinga tų rekomendacijų interpretacija, būtina, kad žmogaus racione išliktų visų penkių grupių maisto produktų.
Asta Jonelienė
Kraujo centro Kraujo laboratorinio ištyrimo skyriaus vedėja

Jokių tyrimų, kad kraujo grupėms dietos turi reikšmės, nėra, tačiau ir oficialaus moksliškai pagrįsto šios teorijos paneigimo taip pat iki šiol nėra. Nenuostabu, juk kiekviena kraujo grupė yra paveldima genetiškai, perduodama iš kartos į kartą. Lygiai taip pat keičiantis kartoms perduodami ir polinkiai tukti ar „tolerancija“ maistui. Tačiau šimtu procentų pasakyti, kad reikia maitintis pagal kraujo grupes, tikrai negalima, bet ir pasakyti, kad kraujo grupė mitybai neturi reikšmės, taip pat nedrįsčiau. Yra visokių apie mitybos pagal kraujo grupes tyrimų, juos atlieka ne tik užsienio, bet ir mūsų dietologai. Tačiau dar reiktų palaukti, kol šie tyrimai bus pagrįsti moksliškai.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

ZYBFxuMXka
2012-07-24 05:22
to auristj tu ta ribaeline mase naikindamas ir raumeni naikinsi(zinoma nuo riebaus pieno tiek ten jos ir priaugsi(jeigu geri naminy piena tai kai pastovi jisai ilgiau ismaisyk visa arba nugriebk grietine)) o kalorijas rink is angliavandeniu, ir riebalu(augaliniu ir zuvies)o ne kitokios kilmes, venk cukraus nebent is kart po trefkes ir pries ja i nauda iseina jis , zodziu tas pienas mazai manau ka ten sudaro riebus ar ne bet ka as noriu pasakiti neaugink riebalo is jo jokios naudos nes jy naikindamas naikini raumeni ir gaisti laika zodziu augini liesa mase ir veliau tau jos nereikia niokoti gaistant laika riebalu deginimui.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai