Lajelio sindromas - labai retas, bet itin grėsmingas

Kasdien susidurdama su žmonėmis gydymo įstaigoje įsitikinau, kad daugelis vis dėlto neatsakingai žiūri net į grėsmingus simptomus, tikėdamiesi, kad pacientas pasveiks savaime ar greitai pasireikš liaudiškų metodų poveikis. Daugelis mūsų nė nesusimąstome, kad bet kuriuo metu gali prireikti savarankiškai suteikti pirmąją pagalbą ir kad tik nuo mūsų pačių kartais gali priklausyti kito žmogaus gyvybė. Šiandien sužinosite apie ligą, kuriai pasireiškus pagrindinė jūsų užduotis būtų ją įtarti ir kuo greičiau nugabenti sergantįjį į ligoninę.
 

Apie ką sužinosite?


Šiandien trumpai pakalbėsime apie Lajelio sindromą. Tai – mažai ištirta ir plačiajam visuomenės sluoksniui beveik nežinoma liga. Šios ligos atradėjęs ją pavadino toksine epidermio nekrolize. Kaip minėta, ši liga nėra gerai ištirta, tačiau šiandien manoma, kad pagrindinė jos priežastis – toksinis vaisto ar kitų cheminių medžiagų poveikis. Galimų kaltininkų sąraše yra alopurinolis, sulfanilamidai (ypač ilgai veikiantys), dalis antibiotikų, barbitūratai, analgetikai, acetilsalicilo rūgštis (aspirinas) ir jos dariniai. Yra aprašyti keli šios ligos atvejai, pasireiškę perpylus kraujo, suleidus gamaglobulinų injekcijas. Šia liga suserga toli gražu ne visi, tačiau negalime žinoti, ar esame jos taikinys. Teigiama, kad toksinės epidermio nekrolizės išsivystymas susijęs su individualiomis organizmo savybėmis. Manoma, kad organizme išsivysto ūminė alerginė reakcija, kažkuo panaši į anafilaksinį šoką.

Susiję straipsniai

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai