Sąnarių skausmai primena save ir vasarą

Atėjus vasaros sezonui, atrodo, galėtume lengviau atsipūsti ir pamiršti sąnarių negalavimus. Tačiau ar tikrai taip bus? Gulint ir šildantis saulėje atrodo, kad sąnarių skausmai jau praeityje, tačiau dažnai tenka apie juos prisiminti įbridus į vėsią Baltijos jūrą ar kelionės metu, ilgesnį laiką pasėdėjus viena ne itin patogia poza, ar kai išvyka baigiasi permirkimu lietuje. Tuomet vėl pajuntate sąnarių gėlimą, sustingimą, skausmą.
 

Kodėl skauda sąnarius?


Sveiko žmogaus kremzlinis sąnarių audinys yra stangrus, šiek tiek elastingas ir atsparus spaudimui. Tačiau žmogaus kaulų ir raumenų sistema nėra pritaikyta ilgai trunkančiam darbui sėdimoje ar kitoje nepatogioje padėtyje. Tuo metu raumenys nuolat yra įtempti, į juos ir aplinkinius audinius patenka mažiau deguonies, todėl daug greičiau pasireiškia nuovargis nei dirbant judrų darbą. Statiškas darbas ir pasikartojantys mažos amplitudės judesiai – viena iš nugaros ir kitų sąnarių skausmų priežasčių.
Kita sąnarių skausmo priežastis – antsvoris, traumos ir per didelis fizinis krūvis. Visi šie veiksniai skatina sąnario kremzlės sausėjimą, dėvėjimąsi, sąnarinio tarpo sumažėjimą. Dėl pradinių pažeidimų vystosi uždegimas, todėl jie patinsta, tampa mažiau lankstūs, skausmingi ir deformuojasi. Susergama artroze – lėtai progresuojančia degeneracine sąnarių liga.
 

Sąnariai jautriai reaguoja į nepalankias jiems sąlygas


Sąnariai yra paslankios kaulų jungtys, kurių paviršius dengia elastingos kremzlės, sušvelninančios smūgius, apsaugančios nuo įvairiausių sužalojimų. Dažniausiai pažeidžiami labiausiai apkrautų kūno dalių sąnariai – kaklo, juosmeninės stuburo dalies, klubo, kelių, todėl atsiranda osteochondrozė ir artrozė. Pažeisti sąnariai labai jautriai reaguoja į temperatūros ir drėgmės pokyčius. Šaltas ir drėgnas oras juos veikia labai nepalankiai, todėl jūrinio klimato zonose, taip pat ir Lietuvoje, daug žmonių serga lėtiniu sąnarių uždegimu.


 

Kaip galėtume sau padėti?


Visų pirma rekomenduojama vengti sąnarių skausmą provokuojančių veiksnių, vykstant į tolimesnes keliones, pasiimti medikamentų, mažinančių uždegimą ir nemalonius pojūčius.
Kokį preparatą geriausia turėti? Patikima pagalba – nesteroidiniai preparatai nuo uždegimo. Iš jų galima išskirti meloksikamą (vaistinėse parduodamas, pavyzdžiui, Movalio pavadinimu). Klinikinių tyrimų su žmonėmis metu jo nepageidaujamo poveikio skrandžiui ir žarnynui simptomų dažnis buvo daug mažesnis, palyginti su kitais nesteroidiniais preparatais nuo uždegimo. Taip yra dėl jo selektyvaus poveikio uždegimo biocheminiams procesams.
Meloksikamas priklauso enolio rūgšties dariniams. Tyrimais su gyvūnais įrodyta, jog jis mažina uždegimą, karščiavimą ir skausmą. preparatas stipriai slopina bet kokį uždegimą. Manoma, kad minėtus pokyčius vaistas sukelia slopindamas uždegimo mediatorių prostaglandinų sintezę. Išgertas vaistas tvirtai jungiasi su baltymais, o jo gyvavimo pusperiodis yra 20–24 val., todėl šio preparato pakanka pavartoti vieną kartą per parą. Vaistas lengvai prasiskverbia į sąnarių skystį ir užtikrina efektyvų poveikį.
 

Kaip vartoti?


Didžiausia rekomenduojama meloksikamo paros dozė yra 15 mg. Tabletę reikia nuryti užsigeriant vandeniu arba kitokiu skysčiu valgio metu. Kai kuriais atvejais naudojamos žvakutės, jos kišamos į tiesiąją žarną.
Meloksikamo turi paskirti gydytojas, tad apsilankykite pas jį prieš vykdami atostogauti, jei kelionėje norite turėti jį savo vaistinėlėje.
• Reumatinėmis ligomis serga daugiau kaip 100 mln. žmonių visoje Europoje. Suskaičiuota, kad maždaug pusei visų Europos gyventojų diagnozuota sąnarių liga, o kiekvienoje šeimoje yra bent po vieną žmogų, kenčiantį nuo šios ligos.
• Reumatinės ligos – antra pagal dažnumą nuolatinio neįgalumo priežastis Lietuvoje, kitose išsivysčiusiose šalyse ji yra pirmoje vietoje.
• Kas penktas vizitas pas šeimos gydytoją yra dėl reumatinės ligos, tai sudaro 20 proc. visų konsultacijų.

 

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai