Nemigų gydymas

Medikamentinis

Būtinai reikalinga gydytojo konsultacija!


Elgesinis gydymas

Mažiau vartojant miegą sukeliančių vaistų, reikia bandyti keisti paciento elgesį. Elgesio keitimo metodai teoriškai pagrįsti klasikinio sąlyginio reflek­so ugdymu arba operantinio elgesio suformavimu.

Relaksacinės technikos metodai 
Padeda atsipalaiduoti ir pagreitinti už­migimą. Jų esmė - atpalaiduoti pagrindinių raumenų grupių įtampą. 

Autogeninę treniruotę 
Iš esmės tai panašus relaksacijos būdas, bet atliekamas su protinių pratimų pagalba. Autogeninės treniruotės metu sukeliamas tam tikras kūno dalių sunkumas, šiltumas, to­dėl greičiau užmiegama.

Sisteminė desensibilizacija 
Atsigulimo laikas daž­nai yra nesusijęs su užmigimu. Stengiamasi šią asociaciją pakeisti teigiama -atsigulimas turi prilygti atsipalaidavimui.

Dirgiklio valdymo metodą 
Metodika pagrįs­ta tyrimais, kurių metu nustatyta, kad daug dirgiklių sutrikdo miegą, pavyz­džiui, neadekvatus elgesys prieš miegą. Tai liepimai "eikite miegoti tada, kai norite miego", "jei neužmigsite po 10 min., atsikeikite ir eikite į kitą kamba­rį". Norint valdyti dirgiklius, turi patarti psichologas, o asmuo paklusti.

Miego režimas 
Lovoje praleisto laiko trumpinimas. Tai pats naujau­sias, 1983 m. Spielmano pasiūlytas metodas. Nemiegantieji labai ilgai var­tosi lovoje nemiegodami, jų miego efektyvumas yra mažas. Trumpinant lo­voje praleistą laiką, didinamas miego veiksmingumas. Pacientas kelias savaites turi pildyti budrumo sąsiuvinį, o kiekvienos nakties miegą vertinti valando­mis. Asmuo verčiamas po to gultis tuo laiku, kai visada užmiega, o keltis priverstinai tą pačią valandą. Jei miego veiksmingumas pasidaro >90%, lei­džiama ilgiau pagulėti lovoje 15 min. Jei miego veiksmingumas mažesnis kaip 90%, gulėjimas lovoje vėl trumpinamas. Stebint miego režimą, kasdien priverčiama vertinti savo miego ir budrumo laiką, trukmę.

{banner-25}

Kognityviniai gydymo metodai

Taikant šiuos metodus, pašalinami nemigą sukeliantys veiksniai.

Paradoksalus nusiteikimo poveikis yra labai svarbus nemigai, t.y. pa­stangos užmigti veikia neigiamai. Metodas "paradoksinė intencija" pagrįstas asmens priešingu nuteikimu, jis prašomas suskaičiuoti, kiek laiko jis gali iš­būti neužmigęs. Taikant šį metodą kartais patenkama į juokingą padėtį.

Kognityvinė terapija grindžiama asmens išklausymu apie jo miegą ir nemigą, jam padedama suvokti daromas vertinimo klaidas. Tik patyręs psi­chologas gali pritaikyti reikiamas metodikas. Jei pacientui diagnozuota lėti­nė nemiga, reikalingi 4-6 kognityvinės terapijos seansai. Gerų rezultatų pa­siekiama taikant skirtingus metodus. 

Psichoterapija

Pacientui siūloma taikyti psichoterapinius nemigos gydymo metodus, jei­gu pastebimi nerimo, depresijos simptomai, jeigu yra polinkis internalizuoti barnį, ir tai sukelia kelis somatinius simptomus bei nemigą. Taigi psichote­rapijos metu reikia nustatyti vidinę įtampą, padėti asmeniui ją suvokti, iš­reikšti ir nusikratyti.

Šis gydymas skiriamas (atliekamas ir specifinis gydymas) esant nera­mių kojų sindromui, periodiškiems kojų judesiams, miego apnėjos sindro­mui. Gydymo indikacijos nustatomos apklausus ligonį, nustačius nemigos rūšį, atlikus klinikinį ir kitus tyrimus. Daugelio nemigų, ypač ilgalaikių, gydymas yra sudėtingas, nes patys ligoniai turi susikūrę gydymo nuostatas.

{banner-25}

Chronobioterapija

Yra 3 būdai: chronoterapija, liuminoterapija, chronofarmakoterapija.

Chronoterapija

Šis metodas rekomenduojamas gydyti vėlyvojo miego sindromą. Vėliau nustatyta, kad tinka ir ankstyvojo miego sindromui gydyti. Tai mėginimas nustatyti miego - budrumo žmogaus laikrodį, įtraukiant miego laiko ritmą (per ke­lias dienas), kol susijungę vidinis ir išorinis ciklai, biologiniai ritmai.

Liuminoterapija

Taikomas gydymas ryškia šviesa, skirtas gydyti miego - budrumo ritmų sutri­kimus. Ryški šviesa yra geresnis bioritmų dirgiklis negu paprasta patalpos vidaus šviesa. Ryški šviesa gali būti skiriama atsižvelgiant į sutrikimo laiką (ryte arba vakare), norint pasiekti gerą gydomąjį poveikį. Vėlyvojo miego metu ji taiko­ma iš karto atsibudus tarp 6-8 valandos, po 2 valandas visą savaitę. Sezoninės dep­resijos gydomos šviesos terapija anksti ryte 2 valandas, kartais ir vakarais apšviečiant po 30 minučių. 

Chronofarmakoterapija

Taikant šį metodą, modifikuojami miego - budrumo biologiniai ritmai.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

  • Miego laboratorija

    Plačiau
  • Vėlyvojo miego sindromas (studentų liga)

    Plačiau
  • Nemigų gydymas

    Plačiau
  • Miego sutrikimų klasifikacija

    Plačiau
  • Nemigų priežastys

    Plačiau
  • Kodėl neužmiegame?!

    Plačiau
  • Nemiga vargina apie 30-40% gyventojų

    Plačiau
  • Pagyvenusių žmonių miego pakitimai ir nemigos

    Plačiau
  • Vaikų miego sutrikimai

    Plačiau
  • Kas turi įtakos miego kokybei

    Plačiau
  • Kai kamuoja nemiga

    Plačiau
  • Saldus miegas

    Plačiau
  • Miego higienos taisyklės

    Plačiau
  • Mitai apie miegą

    Plačiau
  • Miego trukmė

    Plačiau
  • Padėkite paaugliui geriau išsimiegoti

    Plačiau
  • Miego fazių klasifikacija

    Plačiau
  • Gero miego žingsniai

    Plačiau
  • Miegas - dalykas rimtas

    Plačiau
  • Mitas ar tikrovė. Nakvišos nežadinti!

    Plačiau
  • Blogas miegas: psichiatrinės ligos priežastis ar simptomas?

    Plačiau
  • Pasirūpinkime savo miegu

    Plačiau
  • Lunatizmas – juokinga, baisu, o gal – visai paprasta?

    Plačiau
  • Alerginių ligų priežastis - netinkama patalynė

    Plačiau
  • Įžymybių ligos: miego sutrikimus kenčiančios žvaigždės

    Plačiau

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai

Mūsų draugai