Saldžių sapnų...

Miego poreikis kiekvienam žmogui yra individualus, todėl svarbiausia yra kaip jaučiamės nubudę ryte – pailsėję ar, priešingai, – pavargę, sudirgę. Visi žinome, kad miegas svarbus ir reikalingas, nes miegant atkuriamos protinės, fizinės jėgos, stiprinama atmintis, imunitetas. O kad galėtume džiaugtis geru ir kokybišku miegu, turime žinoti, kokios priežastys tai lemia, ir jomis pasinaudoti.
 

Ar žinote, kad miego poreikis priklauso nuo žmogaus amžiaus?


Daugiausia miega kūdikiai (iki 6 mėnesių amžiaus) – apie 16 valandų, nuo pusės metų – apie 13 valandų per parą. Paaugliams pakanka 9, o suaugusiam žmogui 7 valandų miego. Žinoma, kai kuriems žmonėms užtenka 5 valandų, o kai kuriems reikia ir 10 valandų miego. Senstant miego reikia vis mažiau.
 

Kad gerai pailsėtume, kokią gulėjimo padėtį geriausia pasirinkti?


Teigiama, kad geriausia poza miegoti yra ant šono, automatiškai kelis kartus persiverčiant nuo vieno šono ant kito. Tačiau, kaip ir miego valandų poreikis, taip ir miego padėtis yra individualus dalykas, kiekvienas turi atrasti savo padėtį, nes geram miegui nekenkia nė viena pasirinkta miego padėtis.
 

Kokią įtaką miegui turi čiužinys?


Yra ištirta, kad sveikiausia miegoti ant vidutinio kietumo čiužinio, nes, miegant ant kieto čiužinio, kūno svoris susikoncentruoja į keletą taškų, kuriuose sutrikdoma kraujotaka, todėl miegant tenka nuolat vartytis, o tai nėra gero miego garantas. O miegant ant per minkšto čiužinio, stuburas atsiduria nepatogioje padėtyje, ir gali atsirasti nugaros skausmai.
Kita problema, kad senas čiužinys būna prisigėręs prakaito, apmirusių nusilupusios odos dalelių, gali būti, kad jame gyvena erkutės, nuo kurių galima susirgti alergija, astma ar egzema.
 

Iš kur žinoti, kada čiužinį keisti?


Paprastai čiužinys tinkamas naudoti apie 10-15 metų, tiems, kurių svoris didelis, – ir trumpiau. Jei čiužinys spaudžia šonus, girgžda verčiantis ant kito šono, jei nuolat nusiritate į vieną kurią pusę, atrodo, laikas jį keisti.
 

Kokį čiužinį pasirinkti?


Svarbiausia – ant jo jaustis patogiai. Lova turi prisitaikyti prie žmogaus iš karto, vos tik atsigulus. Jei čiužinys tinkamas, gulint ant šono stuburas turi išlikti tiesus.
Čiužiniai dabar gaminami iš specialių technologiškai pažangių medžiagų. Jie elastingi ir patvarūs, praleidžia orą, tai leidžia kūnui naktį kvėpuoti, nesideformuoja.
Norint išvengti patalynės erkučių, pelėsių ir grybelių, kurie neišvengiamai veisiasi paprastuose senuose čiužiniuose, patartina rinktis čiužinius, padengtus specialia medžiaga, stabdančia šį procesą.
Rinkdamiesi čiužinį negailėkite laiko, o pirkdami – pinigų. Juk tai daiktas, kuris tarnaus trečdalį jūsų gyvenimo, lemiantį kitų dviejų trečdalių kokybę.


 

Svarbus pagalvės vaidmuo


Kiekvienas žmogus pagalvę renkasi pagal individualius poreikius.
Rekomenduojama:
▪ jei mėgstate miegoti ant šono, geriau rinkitės kietą pagalvę, kuri bus atrama ir galvai, ir kaklui;
▪ jei dažniausiai miegate ant nugaros, patogesnė bus vidutinio minkštumo pagalvė;
▪ jeigu esate įpratę miegoti ant pilvo, rinkitės minkštą pagalvę, kad nepertemptumėte kaklo raumenų.
• jei esate alergiški, nesirinkite plunksnų pagalvės, nes jose kaupiasi erkutės.
 

Puikus pasirinkimas – lietuviški gaminiai


Gera lietuviškos produkcijos kokybe jau esame įsitikinę daugelis ir dažnai perkame savo šalyje pagamintas prekes. Rinkdamiesi naują patalynę, taip pat galime likti tam ištikimi ir įsigyti vietinės gamybos prekę. Lietuviški geram miegui skirti Trivilita gaminiai – čiužiniai pagalvės, antklodės, užvalkalai antklodėms ir kiti – atitinka visas minėtąsias gerąsias patalynės savybes. Jie yra higieniški, ergonomiški, gaminami iš labai kokybiškos medžiagos, naudojant naujausias technologijas. Trivilitos čiužiniai pagaminti taip, kad juose nesiveisia erkutes nei bakterijos. Tai labai svarbu alergiškiems žmonėms.
Iš plataus Triviltos gaminių asortimento sau tinkamiausią gali išsirinkti bet kuris, net ir turintis mažiau pinigų – kiekvienas ras aukštos kokybės prekę už jam prieinamą kainą. Išsirinkti tinkamiausią Trivilitos salonuose padės profesionalūs konsultantai.
 

Patalynės kokybė ir priežiūra irgi svarbi


Miegui įtakos turi ir iš kokio audinio pagaminta patalynė. Geriausia rinktis natūralaus pluošto, medvilninius audinius (užvalkalus, paklodes ir pan.), nes jie geriau sugeria prakaitą, be to, juos lengviau prižiūrėti (skalbti, kaitinti, lyginti) nei kitų rūšių audinius.
Užvalkalus reikėtų keisti kas savaitę, juos išskalbti karštame vandenyje ar išvirinti bei išlyginti karštu lygintuvu. Taip pat ir paklodes reikėtų kasdien išpurtyti bei keletą kartų per savaitę pakeisti švariomis.
O miegoti švarioje, gaivioje patalynėje – dar maloniau.
 

Pagrindinės taisyklės, kuriomis reikėtų vadovautis, jeigu norite gerai išsimiegoti:


Kurkite tinkamą aplinką miegui. Visuomet išvėdinkite miegamąjį prieš naktį ir atsiminkite, kad jūsų lovos skalbiniai turi būti švarūs, šilti ir, žinoma, gražūs. Geriausiai tinka natūralūs medvilniniai ar lininiai audiniai.
Miegamajame turi vyrauti tos spalvos, kurios jums sukuria ramybės ir lengvumo jausmą.
Miegant turi būti ramu, netriukšmaujama. Gana svarbu yra atkreipti dėmesį į aplinkos temperatūrą. Geriausia, jei aplinkos temperatūra yra apie 22°C. Jeigu kambario temperatūra būna labai aukšta ar žema, sunkiau užmiegama arba dažniau prabundama. Turbūt esate pastebėję, kai miegant būna šalta, įvairiomis priemonėmis stengiamasi sušilti (susiriečiama į kamuoliuką, užsidedamos kojinės ir pan.), o tik sušilus atsipalaiduojama ir užmiegama. Ir atvirkščiai, kai būna labai šilta, taip pat sunkiai užmiegama, dažnai tenka nusikloti antklodę, o nusiklojus, vėliau pasidaro vėsu ar šalta.
Laikykitės miego režimo. Miegoti eikite vienodu metu, kasdien tomis pačiomis valandomis, nes organizmas pripranta prie režimo ir, atėjus miego metui, jūs paprasčiausiai pradėsite snūduriuoti, tereikės galvą padėti ant švarios, gaivios pagalvės, ir akimirksniu užsnūsite.
Atkreipkite dėmesį į mitybą. Prieš miegą gausiai ir sočiai neprisivalgykite. Nevartokite alkoholio, kofeino ir nikotino likus keletui valandų iki miego. Žinoma, kai skrandis tuščias, užmigti tikrai bus sunku. Tuomet rekomenduojama išgerti stiklinę šilto pieno, skrandis nurims ir greičiau užmigsite.
Atlikite atpalaiduojamųjų pratimų. Ypač po sunkios ir įtemptos darbo dienos, tam puikiai tinka šilta vonia, masažas su levandų aliejumi, rami, meditacinė muzika, šilta mėtų ar kita raminamoji arbata ir kiti malonūs dalykai.
Sportas taip pat gerina miegą. Tačiau svarbu baigti treniruotę likus bent valandai iki miego, nes aktyvus sportas gali veikti kaip stimuliatorius, po tu bus sunkiau užmigti.
Neužmirškite pasinaudoti ir išmėgintais liaudies medicinos receptais. Pvz., sumaišykite 25 g vaistinės melisos lapų, 15 g apynių spurgų, 5 g levandų žiedų, 5 g kraujažolių žolės. 1–2 šaukštelius šio mišinio užpilkite 200 ml verdančio vandens ir sandariai uždengę palaikykite 10–15 minučių, po to nukoškite. Gerkite vakare prieš miegą arba po truputį gurkšnokite visą dieną. Per dieną galima išgerti 1–2 stiklines tokios arbatos. Arba 2–3 kartus per savaitę išsimaudykite melisų antpilo karšto vandens vonioje: 500 g melisų lapų užpilkite 2 litrais verdančio vandens, indą uždenkite dangčiu, leiskite nusistovėti 15 minučių, paskui nukoškite ir supilkite į karšto vandens vonią. Maudykitės 20 minučių, ne anksčiau kaip 1,5–2 valandos po vakarienės.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

rita
2010-06-14 13:51
pritariu tau 100%, kad tencel patalyne tai viena is geriausiu, nes ji neprilimpa prie kuno ir oda gali normaliai kvepuoti. Taip dziaugiuos sia patalyne, kad ir tevams nupirkau, kad jie taip pat gerai miegotu
erika
2010-03-09 18:52
nepatinka, man silkine todel, kad ji siek tiek nepatogi miegojimui, o is ekologisko pluosto daug geriau issimiegama
Vitalija
2010-03-08 14:28
anksciau miegojau silkineje, ir galvojau , kad geresnes nera, bet dabar tencel nekeisciau i silkine, gal kad tokia pat svelni, bet neleidzia kauptis visokiems parazitams.
erika
2010-03-03 21:13
ne tik ciuzinys svarbus miegui, bet ir kokia patalyne pasirenkama. O ju pasirinkimas gana platus, nuo pripildytos silku, vilna, plunksnomis ir t.t As jau kuri laika miegu su tokia, kuri pripildyta tencel pluostu, tai man ji superine:) labai dziaugiuos:)

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

  • Miego laboratorija

    Plačiau
  • Vėlyvojo miego sindromas (studentų liga)

    Plačiau
  • Nemigų gydymas

    Plačiau
  • Miego sutrikimų klasifikacija

    Plačiau
  • Nemigų priežastys

    Plačiau
  • Kodėl neužmiegame?!

    Plačiau
  • Nemiga vargina apie 30-40% gyventojų

    Plačiau
  • Pagyvenusių žmonių miego pakitimai ir nemigos

    Plačiau
  • Vaikų miego sutrikimai

    Plačiau
  • Kas turi įtakos miego kokybei

    Plačiau
  • Kai kamuoja nemiga

    Plačiau
  • Saldus miegas

    Plačiau
  • Miego higienos taisyklės

    Plačiau
  • Mitai apie miegą

    Plačiau
  • Miego trukmė

    Plačiau
  • Padėkite paaugliui geriau išsimiegoti

    Plačiau
  • Miego fazių klasifikacija

    Plačiau
  • Gero miego žingsniai

    Plačiau
  • Miegas - dalykas rimtas

    Plačiau
  • Mitas ar tikrovė. Nakvišos nežadinti!

    Plačiau
  • Blogas miegas: psichiatrinės ligos priežastis ar simptomas?

    Plačiau
  • Pasirūpinkime savo miegu

    Plačiau
  • Lunatizmas – juokinga, baisu, o gal – visai paprasta?

    Plačiau
  • Alerginių ligų priežastis - netinkama patalynė

    Plačiau
  • Įžymybių ligos: miego sutrikimus kenčiančios žvaigždės

    Plačiau

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai