Pasakyk, kaip miegi

Populiariuosiuose plačiam visuomenės ratui skirtuose žurnaluose dažnai rašoma, kad miegodami išduodame savo „aš“, t.y. pagal tam tikrą mėgstamą pozą ir net tai, kaip apsirengiame keliaudami į sapnų karalystę, galima pasakyti kokie žmonės esame. Šiame straipsnyje sužinosite visą tiesą apie panašaus pobūdžio pareiškimus ir apie tai, kokias miego pozas geriausia pasirinkti esant tam tikroms sveikatos būklėms.
 

Psichologų pastebėjimai


Daugiau kaip 40 proc. žmonių miega ant šono, kiek sulenktomis kojomis. Tie, kurie nelinkę atvirauti, dažnai atsigula ant pilvo, savimi nepasitikintys žmonės lovoje ne tik guli „embriono“ poza, bet dar ir apglėbia pagalvę arba kokį minkštą žaislą, kuriuo pridengia „strategiškai“ svarbias vietas, t.y. viršutinę pilvo dalį (saulės rezginio sritį), kaklą. Nesaugiai besijaučiantys turi įprotį suspausti kumštyje kokį daiktą, pavyzdžiui, antklodės kamputį. Savimi pasitikintys piliečiai dažniausiai pasirenka padėtį ant nugaros. Be abejo, šios taisyklės nėra absoliučios, o motina gamta sutvarkiusi viską taip, kad žmonės nė neprabusdami keičia kūno padėtį, paprastai tai vyksta 20–40 kartų per naktį, esant stresinei būklei, – iki šimto kartų. Kai kuriais atvejais pasirenkamą miego padėtį reguliuoja žmogaus sveikata, aplinkos temperatūra (susisupame į antklodę, susiriečiame sušalę arba, atvirkščiai, nusiklojame ir stengiamės, kad kūno dalys kuo mažiau liestųsi).
 

Miego padėtis ir stuburo skausmai


Būtumėte visiškai teisūs, sakydami, kad, norint išvengti stuburo skausmų, privalu pasirinkti tinkamą čiužinį ir pagalvę, sportuoti, imtis kitų profilaktikos priemonių. Be abejo, intuityviai jaučiame, kokia miego padėtis mūsų stuburui tinkamiausia, ypač jei jau susidūrėme su tam tikromis sveikatos problemomis. Tačiau specialistai gali pažerti ir specifiškesnių patarimų. Antai, jeigu išsivysčiusi stuburo osteochondrozė arba dėl tam tikrų priežasčių užspaustas nervas, dėl ko vargina kojos skausmai, miegokite ant šono kiek sulenktomis kojomis, tarp kojų pasidėję nedidelę pagalvę (per visą kojų ilgį). Jeigu jums skauda apatinę stuburo dalį, galite miegoti ant nugaros, pakinklių srityje pasidėję nedidelę pagalvėlę arba susuktą rankšluostį ir tinkamai parėmę kaklą. Jeigu vidurinėje stuburo dalyje turite disko išvaržą arba sergate kokia degeneracine stuburo liga, pamėginkite miegoti ant pilvo, dubenį parėmę pagalve.
 

Aukštos pagalvės


Padidėjęs rūgštingumas – dažna bėda, kuri, beje, taip pat turi įtakos miego įpročiams. Sergantiems rekomenduojama miegoti ant kairiojo šono, galvūgalį pakėlus apytikriai trisdešimties laipsnių kampu. Ant aukštų pagalvių dažnai miega tam tikrų kvėpavimo sutrikimų turintys žmonės arba sergantieji širdies nepakankamumu. Net ir nesant šių sutrikimų kai kurie žmonės, ypač vyresnio amžiaus, neretai miega pasidėję didelę pagalvę ar net kelias pagalves – toks jų įprotis atėjęs iš jaunystės, kai didelės pagalvės buvo itin mėgstamos ir asocijavosi su socialine gerove.


 

Kaip miegoti nėščiosioms?


Didėjant gimdai, natūraliai spaudžiami ir aplink esantys audiniai bei organai. Dėl šios priežasties nėščios moterys miegodamos jaučia didesnį ar mažesnį diskomfortą. Antroje nėštumo pusėje nepatartina miegoti ant nugaros – padidėjusi gimda gali suspausti stambiąsias pilvo ertmėje esančias kraujagysles ir sutrikdyti normalią kraujotaką, dėl ko nėščiajai gali pasidaryti silpna, ji gali net nualpti. Be to, tokia padėtis tik paūmina apatinės kūno dalies patinimus, paskatina hemorojaus vystymąsi. Miegojimas ant dešinio šono nepakenks, tačiau specialistai vis dėlto pataria dažniau verstis ant kairiojo šono, mat anatomiškai gimda ir taip yra keik pasvirusi į dešinę pusę ir labiau spaudžia dešinį inkstą, kitus dešinėje esančius audinius. Teigiama, kad, gulint ant kairiojo šono, pagerėja placentos kraujotaka, taigi ir vaikelio aprūpinimas reikalingomis medžiagomis. Beje, siekiant optimalaus patogumo, padidėjusį pilvelį patariama paremti pagalve. Dažnai nėščiajai patogiau miegoti pasidėjus pagalvėlę ir tarp kojų. Jeigu nėščiąją kamuoja padidėjęs rūgštingumas, patariama miegoti ant aukštesnės pagalvės. Taigi, kaip matote, net ir labiausiai savimi pasitikinčios vaikelio besilaukiančios moterys tikriausiai nemiegos ant nugaros, bet pasirinks dažniausią eiliniam piliečiui būdingą padėtį – ant šono, kiek per kelius ir klubus sulenktomis kojomis.
 

Mokslininkų pastebėjimai


Ispanų mokslininkai tvirtina, kad lytiniai sutrikimai taip pat susiję su kūno padėtimi miegant. Pasirodo, labiausiai tiek vyrų potencijai, tiek moterų vaisingumui kenkia padėtis ant pilvo. Mokslininkai aiškina tai kraujotakos sutrikimu dubens organuose. Kita vaisingumo neskatinanti padėtis – itin aukštai pakeltas galvūgalis, tokiu atveju sumažėja kraujotaka hormonus gaminančioje hipofizės liaukoje.
 

Absoliuti tiesa


Absoliuti tiesa tėra viena – absoliučios tiesos paprasčiausiai nėra. Be jokios abejonės, psichologų pastebėjimai turi pagrindo, tačiau gyvenime daugiau negu daug priežasčių, galinčių nulemti miego padėtį. Pavyzdžiui, žmogus įpratęs miegoti ant kairiojo šono ir priverstas miegoti kitaip pastatytoje lovoje. Atsigulęs ant šono jis būna nusisukęs veidu į sieną, tačiau tai nereiškia, kad jis staiga tapo uždaresnio būdo ir riboja savo bendravimą su aplinkiniais. Jei nusprendėte įvertinti kito žmogaus savybes atsižvelgdami į psichologų pastebėjimus, būkite kūrybingi ir nepriimkite visko už gryną pinigą.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Neringa
2010-05-29 22:01
Visus senus patalus pakeiciau i tencel, labai patinka, labai svelni bei zinau, kad tai naturalus pluostas.
Ana
2010-05-03 13:20
o man svarbu geras, minkstas ciuzinys, todel ir turiu tempur, be to, zinau, kad jis is viskoelastines medziagos todel miegas toks skanus ir sveikas
Sandra
2010-03-08 14:31
mano oda tokia dirgli, todel jei nakti suprakaituodavau iskart niezeti pradedavo, tai dabar tencel patalynes pluosta turiu, tai nebesiskundziu sita problema gydytojams, nes miegu giliai, ir oda mano laiminga, nes nedirgina prakaitas.
alvita
2009-10-06 16:30
jei ne dormeo tai turbut kankintu nemiga... kur tas top shopas buvo anksciau, tiek geru dalyku, va ir pagalve dormeo isigyjau, tai jokiu sprando skausmu
maestro
2009-03-06 15:19
man labai svardu gerai ir kokybiskai issimiegoti, kai ispuola laisvadieniai. siaip dirbu labai aktyvu darba ir dar daznai virsvalandzius. tai taip ir gaunasi - penkias idenas ariu non stop iki pirmos, dvieju nakties. o savaitgali noriu gerai pasiilseti. gydytojas man, kad organizmas neissektu su tokiais miego ”trukdziais”, rekomendavo tonussan. jis puikia padeda nuvaikyti miegus i salis, veikti pradeda per penkiolika minuciu, veikia ilgai. taigi va. o kita reikalo puse, kad jeigu noriu issimiegot kaip reikiant, tada isgeriu tonussan pries tris keturias valandas iki lovos. ir as jums sakau, jokiu vargu su miegu, mieguistumu, nuovargiu. be to jis visiskai nekenkia skrandziui

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

  • Miego laboratorija

    Plačiau
  • Vėlyvojo miego sindromas (studentų liga)

    Plačiau
  • Nemigų gydymas

    Plačiau
  • Miego sutrikimų klasifikacija

    Plačiau
  • Nemigų priežastys

    Plačiau
  • Kodėl neužmiegame?!

    Plačiau
  • Nemiga vargina apie 30-40% gyventojų

    Plačiau
  • Pagyvenusių žmonių miego pakitimai ir nemigos

    Plačiau
  • Vaikų miego sutrikimai

    Plačiau
  • Kas turi įtakos miego kokybei

    Plačiau
  • Kai kamuoja nemiga

    Plačiau
  • Saldus miegas

    Plačiau
  • Miego higienos taisyklės

    Plačiau
  • Mitai apie miegą

    Plačiau
  • Miego trukmė

    Plačiau
  • Padėkite paaugliui geriau išsimiegoti

    Plačiau
  • Miego fazių klasifikacija

    Plačiau
  • Gero miego žingsniai

    Plačiau
  • Miegas - dalykas rimtas

    Plačiau
  • Mitas ar tikrovė. Nakvišos nežadinti!

    Plačiau
  • Blogas miegas: psichiatrinės ligos priežastis ar simptomas?

    Plačiau
  • Pasirūpinkime savo miegu

    Plačiau
  • Lunatizmas – juokinga, baisu, o gal – visai paprasta?

    Plačiau
  • Alerginių ligų priežastis - netinkama patalynė

    Plačiau
  • Įžymybių ligos: miego sutrikimus kenčiančios žvaigždės

    Plačiau

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai