Lopšinė suaugusiems

Vakare po įtemptos dienos atlikę visus darbus ar tik supratę, kad šiandien paprasčiausiai jau nebeužteks laiko, suguldę vaikus, pagaliau, regis, turėsime galimybę pailsėti patys. Palengva pro nuvargusią sąmonę praplaukia šiandiena, kupina rūpesčių rūpestėlių, ir pradeda kibti įkyrios mintys apie rytojaus darbus. Gaila, bet mamos, kuri pasektų pasaką, šalia nėra, tad ilgai vartomės, kol užmiegame, kol vos porą kartų prabudę naktį sulaukiame ryto. Deja, jėgų ne daugiau negu prieš užmiegant...
 

Ar yra suaugusių žmonių, kurie taip niekada nesijautė? Ko gero, ne. Tačiau, jei nemiga kankina ilgą laiką, tokį žmogų verta užjausti, nes sumažėja gyvenimo džiaugsmas, darbingumas, atmintis tampa prasta, o jis pats irzlus ir piktas. Dažnai tokiu atveju žmogus nė nežino kaip sau padėti.
 

Kodėl nemiegame


Apie 50 proc. suaugusiųjų retkarčiais patiria miego sutrikimus. Vaikai, kaip žinome, blogai užmiega rečiau (maždaug 1 iš 5), o, jei taip ir būna, šią problemą paprastai nesunkiai išsprendžia mamos ar tėčio sudainuota lopšinė ar pasekta pasaka. Dažniau nemiga kamuoja moteris (galbūt pernelyg įsijautėme į „stipriosios“ lyties vaidmenį?). Jei sutriko miegas, greičiausiai neseniai patyrėte stresą, o galbūt jį patiriate ilgą laiką, gal sergate nerimu ar depresija.
Kita dažna priežastis – dienos ritmo išsibalansavimas ar tiesiog svetima lova. Be abejo, blogiau miegosite, jei sergate, kur nors skauda, vartojate kai kurių vaistų, arba kaimynas naktį nusprendžia pradėti remontą. Vakaro įpročiai daro nemažą įtaką miego kokybei. Dar viena labai svarbi šiuolaikinio žmogaus nemigos priežastis – per mažai fizinio darbo.


 

Paprasti būdai, kaip lengvai užmigti vakare


• Po pietų ar vakare raskite laiko ramiai pasivaikščioti.
• Skaitykite knygas, mokykitės, žiūrėkite televizorių ar dirbkite kompiuteriu kitame kambaryje negu ilsitės.
• Prieš miegą nedirbkite jokių varginančių protą ar sielą darbų.
• Eikite miegoti įprastu metu.
• Vartokite mažiau kavos, alkoholio, mažiau rūkykite, ypač vakare. Jei geriate kokių nors vaistų, paklauskite gydytojo, ar jie negali sukelti nemigos.
• Nepersimiegokite, nes vis tiek atsikelsite pavargęs, o kitą vakarą sunkiai užmigsite.
• Miegokite tiek, kad ryte jaustumėtės pailsėję. Pakankamo miego trukmė kiekvienam individuali – vienam užtenka pamiegoti 6 val. per naktį, kitam maža ir 10 val.
• Nesnūduriuokite dieną, geriau eikite pasportuoti, kad prasiblaškytumėte.
• Neprisivalgykite prieš miegą.
• Žinokite, kad neužmigsite, kol neatsipalaiduosite ir neužmiršite dienos įvykių. Jei jūsų gyvenimas labai įtemptas, išmokite autotreningo, prieš miegą paklausykite ramios muzikos.
 

Kada tenka pasitikrinti sveikatą


Miego sutrikimas gali virsti ir paprastai virsta rimta problema. Reiktų pasistengti išsiaiškinti jo priežastis: galbūt prisiminti, nuo kokio įvykio prasidėjo nemiga, ar atkreipti dėmesį, kokie įpročiai skatina nemigą. Kartais gali būti naudinga apsilankyti pas savo gydytoją, nes miego sutrikimus gali sukelti skydliaukės ligos, taip pat psichikos ligos, pvz., depresija ar nerimas.
 

Vaistai nuo nemigos


Kartais neišsiverčiame ir be migdomųjų. Dažnai skiriama benzodiazepinų grupės vaistų. Deja, nuo jų kai kurie žmonės gali jaustis apsnūdę, o, neišgėrus vaisto, prasidėti dar baisesnė nemiga. Be to, jie slopina ilgalaikę atmintį, atsargiai turi vartoti vyresnio amžiaus žmonės.
Mažiau nepageidaujamų poveikių turi kiti migdomieji – imidazopiridinai, padedantys greitai užmigti. Kaip teigia prof. habil. dr. Vanda Liesienė, jie trumpina užmigimo trukmę ir normalizuoja miegą, tačiau nesutrikdo fiziologinės miego struktūros. Vaistas sukuria fiziologinį miegą, todėl nesukelia mieguistumo, atminties pablogėjimo ar raumenų silpnumo dieną. Ryte žmogus jaučiasi pailsėjęs ir darbingas.„Net mėnesius vartojant preparato, prie jo nepriprantama. Be to, jis nesąveikauja su alkoholiu, neturi įtakos kitų kartu vartojamų vaistų pasisavinimui, – atkreipia dėmesį prof. V.Liesienė. – Tinka ir tais atvejais, kai, pavyzdžiui, nepavyksta užmigti prieš svarbų susitikimą, egzaminą, kai svarbu ryte jaustis pailsėjus. Jie leidžia lengvai užmigti, nesukelia rytinio mieguistumo, žmogus lengvai prabunda. Neslopina judesių koordinacijos ir protinės veiklos dieną.“
Kartais miego problemas išsprendžia antidepresantai.
Miego sutrikimams gydyti tinka kai kurie žoliniai (melisos, mėtos, ramunėlės, sukatžolės, jonažolės (pastaroji gydo ir depresiją), valerijono, apynių, krapų) preparatai.
Jų galima pasigaminti ir namuose. Pavyzdžiui, 10 apynio spurgų užpilkite stikline verdančio vandens. Vartokite po valgomąjį šaukštą 4 kartus per dieną.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

smailius
2015-08-31 10:23
Kiek pats vartoju, niekada nesusiduriu su savijautos pokyčiais į neigiamą pusę, bet visada išgėręs lengviau kontroliuoju ir geriau jaučiu savo kūną. Apie šiuos, greito ir ilgo veikimo vaistus gaima daugiau paskaityti kad ir čia: w ww. goo. gl/j5JG2H ir w ww .goo. gl/NKPhbP (Be tarpų)
Laimis
2015-08-31 10:22
Efekto laukti reikia vos 15minučių. Tiek tikrai užtruksite skyrę jas įžangėlei.
Laimis
2015-08-31 10:21
Vyriškoms problemoms spręsti gali būti vartojama nuo 50 iki 200mg dozėmis. Tabletės užgeriamos vandeniu. Ir geriau neskubėt po to prisivalgyti, kadangi suveikia greičiau nepersivalgius :D
Laimis
2015-08-31 10:21
Kaip gali nesimiegoti po aistringos nakties, kuomet miegas būna pats saldžiausias? :) Buvo šiokia tokia pauzė ir mūsų poros intymiame gyvenime, bet mes viską labai lengvai išsprendėm su Spedra. Padeda atgaivinti potenciją.
extra
2009-03-21 18:03
Nemiga nemiga.. Tačiau juk yra ir kita jos pusė, apart nemiego naktimis. Tai mieguistumas dieną.. na, aš taip pat esu iš tų, kuriems tenka daug mokytis, o dar šalia ir dirbti, tai kai pusę nakties atlieki darbus, ar rašai studijoms ką nors, tai ryte atsikelti devintą, ar dešimtą tampa itin sunku, o juk reikia.. Pasiskaičiau straipsnių visokiausių, patarimų ir nuomonių forumuose ir irgi nusporendžiau Tonussan išbandyti - mat juk reikia kažkaip save atgauti ir normlaų darbingumo ritmą.. Taigi av, nuo kovo pradžios jau geriu kasryt šį maisto papildą, ir tikrai galiu drąsiai jam pliusą dėti - pajaučiau, kad net ir po sunkios nakties dirbant ar mokantis, ryte tampa lengviau atsikelti, o dar ir tikrai, streso apsauga gana gerai gerai veikia - žodžiu, ir energijos,ir žvalumo gavau su kaupu, nei tikėjausi. Pliusas tonussan!
calibra
2009-02-24 17:58
nemanau, kad reikia atsipalaiduot ismokti. jei jauti stresa, niekaip neatsipalaiduosi. bent jau as. man irgi padejo tonussan. o netk padejo, beet ir yra sveikas, naturalus preparatas. tas man turejo dideles reiksmes, nes siais laikais, kai viskas yra plius minus chemija, tai atrasti tikrai sveika, biologiska produkta yra jau ivykis. be to jis man padeda stresa nuginti salin, ryte strykteleti is lovos, bei padedada susikoncentruoti. be to skaiciau, kad jo veikliosios medziagos gerina imuniteta ir potencija - ne tik sveikas bet ir naudingas.
Elektra
2009-02-13 21:54
saule, jei ilgai miegi ir vistiek mieguista ryte buni, pabandyk tonussan. man visada suteikia jegu, dar neteko nusivilt
Lina
2007-03-13 20:01
Reikia išmokti atsipalaiduoti, kitaip niekaip.
Deividas
2007-02-16 21:39
Miegas yra labai svarbu.
saule
2007-02-05 13:04
nezinau, tie pervargimai ir stresai taip isvargina, kad jei ir miegi ,ati vistiek atsikeli nepailsejusi
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

  • Miego laboratorija

    Plačiau
  • Vėlyvojo miego sindromas (studentų liga)

    Plačiau
  • Nemigų gydymas

    Plačiau
  • Miego sutrikimų klasifikacija

    Plačiau
  • Nemigų priežastys

    Plačiau
  • Kodėl neužmiegame?!

    Plačiau
  • Nemiga vargina apie 30-40% gyventojų

    Plačiau
  • Pagyvenusių žmonių miego pakitimai ir nemigos

    Plačiau
  • Vaikų miego sutrikimai

    Plačiau
  • Kas turi įtakos miego kokybei

    Plačiau
  • Kai kamuoja nemiga

    Plačiau
  • Saldus miegas

    Plačiau
  • Miego higienos taisyklės

    Plačiau
  • Mitai apie miegą

    Plačiau
  • Miego trukmė

    Plačiau
  • Padėkite paaugliui geriau išsimiegoti

    Plačiau
  • Miego fazių klasifikacija

    Plačiau
  • Gero miego žingsniai

    Plačiau
  • Miegas - dalykas rimtas

    Plačiau
  • Mitas ar tikrovė. Nakvišos nežadinti!

    Plačiau
  • Blogas miegas: psichiatrinės ligos priežastis ar simptomas?

    Plačiau
  • Pasirūpinkime savo miegu

    Plačiau
  • Lunatizmas – juokinga, baisu, o gal – visai paprasta?

    Plačiau
  • Alerginių ligų priežastis - netinkama patalynė

    Plačiau
  • Įžymybių ligos: miego sutrikimus kenčiančios žvaigždės

    Plačiau

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai