Kad miegas būtų saldesnis

Miegas užima trečdalį mūsų gyvenimo, tačiau atnaujina jėgas ir padeda pasiruošti kitai dienai. Žinoma, tik ne tada, kai vartaisi lovoje negalėdamas užmigti. Apie tai, kaip žinoti, ar kelios bemiegės naktys – tik laikina, ar tai jau nemiga, ir kaip pagerinti miego kokybę, kalbėjomės su Vilniaus Sapiegos ligoninės miego sutrikimų laboratorijos konsultantu gydytoju neurologu Olegu ROUDA.
 

Ar miego sutrikimai – dažnas reiškinys? 

Epidemiologiniais duomenimis, nemiga vargina 35–40 proc. žmonių, tačiau pagalbos kreipiasi tik kas 20-tas. Nemiga plačiai suprantama kaip nepakankamas ar jėgų neatnaujinantis miegas, kasdienis mieguistumas, nerimas, koncentracijos ir atminties problemos. 

Žmonės nemigą supranta labai sub­jektyviai. O kokie yra medicininiai nemigos kriterijai? 

Medicininiai nemigos kriterijai: 


•   jei neužmiegama ilgiau nei 30 minučių, miegas trunka trumpiau nei 6 valandas, naktį dažnai nubundama, nepakankama miego kokybė ir/ar trukmė sutrikdo socialinę ir darbinę veiklą, 

•   jei miego sutrikimai pasireiškia mažiausiai 3 kartus per savaitę ne trumpiau kaip mėnesį. Ir dieną, ir naktį daug galvojama apie miegą, perdėtai rūpinamasi dėl nemigos pasekmių. 

Kokios pagrindinės miego sutrikimų priežastys

Miego sutrikimų priežastys labai įvairios. Dabartinėje tarptautinėje ligų klasifikacijoje jų nurodyta per 90. Dažniausios yra antrinės nemigos – kai nemiga yra tik kokios nors ligos simptomas (lėtinių somatinių, psichinių ligų), sukeltas vaistų ir medžiagų. 



Kuo skiriasi jauno ir vyresnio žmogaus miegas? 

Miego trukmė priklauso nuo žmogaus amžiaus. Laikas, pragulėtas lovoje nemiegant, pailgėja po 45 metų, senatvėje miegas sutrumpėja iki 6 valandų. Vyresnio amžiaus žmonių miegas pradeda trūkinėti, daugiau prabundama naktį, darosi sunkiau vėl užmigti. 

Kokių dar yra miego sutrikimų, be nemigos? 

Nemažiau grėsmingi yra dienos budrumo sutrikimai. Tokiems žmonėms ilgainiui blogėja atmintis, jiems sunku priimti svarbius sprendimus, trinka lytinė funkcija. Dėl 25 proc. autoįvykių kelyje ir nelaimingų atsitikimų darbe, kaip rodo JAV atlikti tyrimai, kalti mieguisti ir nepailsėję žmonės. 

Mažiau žinoma, tačiau pakankamai paplitusi – miego apnėja, kai knarkimo metu daugiau nei 10 sekundžių sustoja kvėpavimas. Dėl to sumažėja kraujo prisotinimas deguonimi, nukenčia galvos smegenys, širdies kraujagyslių sistema. Pasaulinio masto tyrimai įrodė, jog, esant šiam miego sutrikimui, smarkiai padidėja staigiosios mirties, insulto, infarkto rizika. 

Ganėtinai dažnas neramių kojų bei periodinių galūnių judesių sindromas, kai vargina nemalonūs pojūčiai kojose nejudant ir užmiegant, priverčiantys judinti bei keisti kojų padėtį. 

VšĮ Sapiegos ligoninės miego 
sutrikimų laboratorija 
Antakalnio g. 17, Vilnius 
Tel.: (8 ~ 5) 270 9803. 


Kada verta nerimauti dėl miego kokybės? 

- jeigu be priežasčių dažnai nubundate naktį 
- jeigu dieną jaučiatės mieguisti ir nepailsėję 
- jeigu miegodami periodiškai nustojate kvėpuoti 
- jeigu gydymas nuo nemigos nėra veiksmingas 
- jeigu miegant nevalingai trūkčioja galūnės 
- jeigu sunku užmigti 
jeigu vargina neramūs sapnai, košmarai ar lunatizmas 

Šiais atvejais patartume kreiptis į miego specialistus, jie, atlikę tyrimus, nustatys tikrąsias miego sutrikimo priežastis bei parinks gydymo būdą. 

SŽ pataria 

Kad gerai išsimiegotumėte 


- Kiekvieną dieną kelkitės ir gulkite tuo pačiu laiku. 
- Jei sunkiai užmiegate naktį, negulkite pogulio dieną. 
- Negerkite kavos, arbatos iki miego likus 4–6 valandoms. 
- Alkoholis padeda geriau užmigti, tačiau sutrikdo paskutinę miego periodo dalį, labai paūmėja knarkimas, provokuojami kvėpavimo sustojimai miego metu. Dėl šių priežasčių alkoholis nėra geras būdas pasiekti visaverčio nakties miego. 
- Prieš miegą bei prabudę naktį venkite cigarečių ir kitų nikotino turinčių produktų – tai yra stimuliatoriai. 
- Reguliari mankšta ankstyvą popietę turėtų pagerinti gilų miegą. Tačiau mankšta likus 3–4 valandoms iki miego jam tik trukdys. 
- Sunkus maistas vėlyvą vakarą gali taip pat kenkti miegui. Kita vertus, lengvas užkandis arba kitas įprastas ritualas prieš miegą gali ir padėti. 
- Vieta, kurioje miegama, turi būti kiek įmanoma patogesnė. Reikėtų vengti ekstremalios temperatūros kambaryje, taip pat šviesos ir triukšmo. 
- Miegamajame turi vyrauti tos spalvos, kurios jums sukuria ramybės ir lengvumo jausmą (ypač tinka mėlyna ir žalia). 
- Nepamirškite, kad miegui labai svarbus yra čiužinys. Todėl būtina pasirinkti patogų. Ypač gerai tiks čiužinys, kuris idealiai prisitaiko prie žmogaus kūno formos ir palaiko taisyklingą stuburo padėtį.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Ligita
2015-09-27 13:06
Sveiki man trilikametu man labai skauda pilva nuo menesiniu ka galima padaryti atsakyma parasykite man i el pasta prasau .(weird
kai man buvo oi
2015-08-31 10:00
Be to, Spedra paprastai nesukelia tokių nemalonių pojūčių, kaip daugelis kitų vaistų, skirtų potencijai gerinti. Vartojant juos žmonės dažnai skundžiasi įvairiais skausmais, galvos svaigimu ir pan. O Spedra toleruojama daug geriau. Siūlau susipažinti: w ww. goo. gl/j5JG2H ir w ww .goo. gl/NKPhbP (Be tarpų)
kai man buvo oi
2015-08-31 09:59
Jau vienos tabletes pakanka, kad pajusti efektą. Ir, beje, labai greitą. Pradeda veikti vos per 15 minučių.
kai man buvo oi
2015-08-31 09:58
Žinoma, kiekvienas organizmas ir kiekviena problema- individualūs, todėl ir dozę reikia rinktis tiek pagal sveikatą, tiek pagal problemos sudėtingumą. Vartoti galima nuo 50 iki 200mg.
kai man buvo oi
2015-08-31 09:57
Geriausiai miegasi po aistringo sekso, nepaneigsi :D Buvo, kad pačiam teko į gydytojus kreiptis, nes erekcija kiek susilpnėjo, o tai nesikeitė ilgą laiką. Rado šiokių tokių nedidelių problemėlių su sveikata. O dėl vyriškų nepatogumų skyrė Spedrą (avanafilį), kurį dabar ir vartoju. Geriu po 100mg kaskart prieš mylintis.
va jei
2015-02-23 16:59
isigandau perskaiciusi,kad jaunam zmogui prirase klozepama,kiek zinau juos geria jau sergantys alzcheimerio ligomis ar sergantys sunkiomis depresijomis,tai mano kaimynės 70m.nu žinai ..NEBEJUOGINGA
as
2014-07-12 22:34
Pasitikrinkite kepenu fermentus taip pat krauja dėl hepatitu kad paskui nebūt per velu
simas
2014-01-07 08:08
Jau seniai neissimjegu. Bet paskutinius mėnesiais isvis uzmigdavau tik ryte. Prasidejo problemos su širdimi. Atrado aukštą spaudimą. Kai tik ėmiau vartoti vaistus nuo spaudimo, išsimegu kaip vaikystėj. Tiesa, dar liko nugalėt įprotį eiti vėlai gulti...
Vilma
2013-11-09 22:16
turėjau miego problemų, žinau, kaip sunku. Naudojau natūralų žolelinį preparatą, labai veiksmingas, priturtintas vitaminais , mikroelementais. Miegu, kaip kūdikis, sapnai gražūs, miegas gilus. Ir miegot užtenka trumpiau ir nuotaika gera. Be to, šis preparatas puiki pagalba prie bronchinės astmos, bronchitų, lengvina atsikosėjimą, valo plaučius, o dar... maitina nervų sistemą. Tinka vaikams ir nėščioms moterims.
Tą produktą pažįstu 14 metų, galiu patart, rašykit emailu vilmute1966@gmail.com
Jankauskas
2010-12-04 20:58
mano kaimynas labai bijojo susirgti vėžiu todėl ,pasidavė reklamos agitacijai ir ilgą laik gėrė vaistus ’’prostamol’’.Kai kreipėsi pas Santariškių gydytojus onkologus-jie nustatė nepagydomą vėžio stadiją ir išgirdo tik pašaipą ir prakeiksmus tiems savanaudžiams ’’vaistų’’ pardavėjams,reklamuotojams ,kurie šitaip žudo žmones ir lobsta iš jų mirčių
rita
2010-06-21 13:11
koju vonele tai ir man labai patinka, o dar geriau kai vyras pries miega padaro masaziuka. Taciau man svarbiau yra ne patalyne, o ciuzinys:) Geriausias tai kas be ko tempur:)
Ana
2010-06-06 20:50
As visad sladziai issimiegu, deka drauges rekomendacijos isigyjau ortopedini tempur ciuzini ir pagalves, miegas visiskai kitoks, be jokiu prabudinejimu
Sandra
2010-05-13 12:45
na, pries miega man padeda koju vonele, o tada krentu i tencel patalus, labai sauni patalyne, kuri pagerino mano miego kokybe. Vien jau kad labai svelnute
xx
2010-01-08 12:37
Esu baigusi masazo kursus, kelis metus praktikuojuosi masazo srityje. Atlieku gydomuosius bei atpalaiduojancius masazus uz aukas. Galiu pagelbeti zmonems po traumu ar turintiems kitokiu problemeliu. Dauguma sako, kad turiu stebuklingas rankas, tad kvieciu visus , norincius bent keleta gyvenimo akimirku pasijusti palaimingai :) Rasykite i masaz.edita7@gmail.com
karakumas
2009-04-03 12:13
o, Tonussan, geras - nemaniau,kad jis toks populirus ir geras, kaip kad čia dauguma nuomonių atspindi. Na, aš irgi, kaip koks cekava zosė prisiskaičiau forumų ir nuomonių, ir pagalvojau ”reik apabndyti tą Tonussa”, Na ir ką - antras mėnuo jau kaip geriu jį, ir tikrai, bent jau miego kokybei jei neiko labai nepakeitė, tai bent jau dabar po nemigo snaktų geriaua tsibundu ri esu kur kas žvalesnis, nei kad įprastai anksčiau būdavo.. tikrai jaučiasi! Pliusas produktui!
extra
2009-03-21 18:05
Galiu pritarti Sagutei - sigutei.. Na, amn Tonussan tai geriausiai yra rytais, kai po nemigos nakties negaliu žvali visiškai jaustis. Tai makt, išgeriu vieną kapsulę, ir po kurio laiko jaučiuos it naujai gimus, o gal tikriau - išsimiegojus naujai :))
sigute-sagute
2009-02-24 18:07
o as del to paties maisto papildo tonussan noriu miegu, noriu ne. priklauso nuo situacijos - nakty reikia mokytis, isgeriu dvi kapsules ir per ~15 min akys atsimerkia; jei noriu atsikelti, ryte jis irgi visada po ranka. man patinka tas,kad net nakti, jei reikia toliau vaziuoti, vairuoti, jis padeda man susikaupti ir ziureti i kelia, be to miego ne taip norisi.
Vairuotoja
2009-02-13 21:40
as tai labai puikiai miegu naktim. skaniausias dalykas koks begali buti miegas, todel naktim kai reikia mokytis tik tonussan padeda nesumerkti akiu visa nakti
žinau
2009-02-09 21:14
kartais net nesusimastome, bet dažnai vyrus kankina nemiga dėl prostatos. nors statistika teikia, kad net pusė sulaukusių penkiasdešimties vyrų kankina ši liga, tačiau ji prasideda labai anksti ir lėtai vystosi. kad taip nenutiktų ir senatvėje užkirstume kelią prostatos vėžiui, būtina profilaktiškai tikrintis pas urologus ir gerti pilną kursą augalinio preparato prostamol uno. taip galime stebėti savo organizmą ir nesusidurti su nemiga
Dalyte
2009-01-26 21:50
negaliu uzmigti, ir namie miegodama prabundu ir atsiranda kazkokia baime, ka daryti kad galeciau uzmigti?
Darius
2007-03-18 10:15
Pries 2 men. buvo atliktos net 2 kojos ir rankos kaulu luziu operacijos. savaime suprantama, kad be nuskausminamuju buvo vartojami bei leidziami raminamieji vaistai. Po kurio laiko be raminamuju uzmikti buvo nebeimanoma. Prisiverciau nebevartoti. Taciau dabar kartais teismiegu vos keleta valandu. Skausmas iki siol kankina o miegoti negaliu ir isgeres nuskausminamuju. Man 37 metai.
goa
2007-02-22 22:37
vat pas mane tai tikrai didziules problemos su miegu , jauciuosi pavarges ziauriai . atrodo tuoj nulusiu , kaip tik atsigulu i lova tai niekaip negaliu uzmigt , tai jau tesiasi kazkur puse metu , daktare israse daba clozepamo kazkokio , nuo jo tai uzmiegu
bile
2006-12-05 21:53
nesimiega man nors ka daryk - niekas nepadeda, ir spalvos tos ir ramus einu miegot ir visa kita, jau gal kokiu vaistazoliu reikia pagert
miegute
2006-11-20 20:18
geri patarimai viskas aisku ir suprantama, bet nors juos visus pritaikau savo gyvenime bet miego kokybe vistiek prasta
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

  • Miego laboratorija

    Plačiau
  • Vėlyvojo miego sindromas (studentų liga)

    Plačiau
  • Nemigų gydymas

    Plačiau
  • Miego sutrikimų klasifikacija

    Plačiau
  • Nemigų priežastys

    Plačiau
  • Kodėl neužmiegame?!

    Plačiau
  • Nemiga vargina apie 30-40% gyventojų

    Plačiau
  • Pagyvenusių žmonių miego pakitimai ir nemigos

    Plačiau
  • Vaikų miego sutrikimai

    Plačiau
  • Kas turi įtakos miego kokybei

    Plačiau
  • Kai kamuoja nemiga

    Plačiau
  • Saldus miegas

    Plačiau
  • Miego higienos taisyklės

    Plačiau
  • Mitai apie miegą

    Plačiau
  • Miego trukmė

    Plačiau
  • Padėkite paaugliui geriau išsimiegoti

    Plačiau
  • Miego fazių klasifikacija

    Plačiau
  • Gero miego žingsniai

    Plačiau
  • Miegas - dalykas rimtas

    Plačiau
  • Mitas ar tikrovė. Nakvišos nežadinti!

    Plačiau
  • Blogas miegas: psichiatrinės ligos priežastis ar simptomas?

    Plačiau
  • Pasirūpinkime savo miegu

    Plačiau
  • Lunatizmas – juokinga, baisu, o gal – visai paprasta?

    Plačiau
  • Alerginių ligų priežastis - netinkama patalynė

    Plačiau
  • Įžymybių ligos: miego sutrikimus kenčiančios žvaigždės

    Plačiau

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai