17 šiuolaikinio mokslo patarimų, kaip gyventi ilgiau

 


Kas gi nenorėtų gyventi amžinai? Mokslininkams, rašytojams ir mąstytojams tebesukant galvas, kaip gyventi ilgiau (vampyro įkandimas, kriogenika – tai tik keletas įdomių fantazijos vaisių), mes galiausiai išleidžiame paskutinę dvasią.

1. Dainuokite. Švedijos mokslininkai atrado, kad dainavimas gerina širdies sveikatą. San Franciske įsikūrusiame Kalifornijos universitete atliekama daugiau tyrimų, siekiant nustatyti, ar dainavimas gali užtikrinti ilgesnį ir sveikesnį gyvenimą.

2. Nesiskirkite (taikoma vyrams). Remiantis knyga „The Longevity Project“ („Ilgaamžiškumo projektas“), susituokę vyrai turi didelę tikimybę sulaukti daugiau nei 70 metų amžiaus (švęsti tokį gražų jubiliejų pavyks vos trečdaliui išsiskyrusiųjų). Niekada nevedę vyrai gyvena ilgiau už išsiskyrusius, bet trumpiau už vedusius. Moterų gyvenimo trukmei vedybinė padėtis neturi didelės įtakos.

3. Būkite darbštūs ir sąžiningi. Dar vienas „The Longevity Project“ atradimas. Darbštūs ir sąžiningi žmonės gyvena vidutiniškai 2–3 metus ilgiau. Tai atitinka 20–30 % mažesnę ankstyvos mirties riziką.

4. Valgykite uogas. Joms ne be reikalo klijuojama stebuklingo supermaisto produkto etiketė. Uogų pranašumų tiek daug, kad net sunku visus išvardyti. Tinka beveik visos, tačiau štai nuoroda į straipsnį apie 11 uogų, pagerinsiančių jūsų sveikatą.

5. Bendraukite su kitais. Žmonės, turintys socialinį tinklą (tikrų draugų, šeimą ar kitą bendruomenę), dažniausiai gyvena ilgiau. Vieno tyrimo metu buvo nustatyta, kad našlės gyvena ilgiau už našlius ir ištekėjusias moteris dėl socialinių ryšių, užmegztų su kitomis moterimis.

6. Apsiaukite sportbačius ir bėkite. Nebūtina dalyvauti maratonuose, kad bėgiojimas būtų naudingas gyvenimo trukmei. Tyrėjai atrado, jog bėgiojantieji už nebėgiojančiuosius gyvena apie 3 metus ilgiau ir jog 30–59 minučių trukmės bėgimas mažiau nei 10 km/val. greičiu kiekvieną savaitę yra toks pat naudingas, kaip ir greitesnis ar ilgesnių atstumų bėgimas.

7. Gerkite kavą. 13 metų trukmės tyrimo metu buvo nustatyta, kad kavą geriančių vyrų ir moterų mirties rizika mažėja sulig kiekvienu per dieną išgertu puodeliu (bet ne daugiau kaip 6). Mirties priežasčių, kurių tikimybę mažina kava, pastebėta įvairių, įskaitant širdies ligas, kvėpavimo takų ligas, insultą ir diabetą.

8. Būkite kaip Žana Kalman (Jean Calment). Daugiausia metų sulaukusio žmogaus pasaulio rekordas priklauso prancūzei superšimtametei Žanai Kalman, nugyvenusiai 122 metus ir 164 dienas. Kokia jos ilgaamžiškumo paslaptis? Ji vartodavo daug alyvuogių aliejaus, suvalgydavo po kilogramą šokolado ir gerdavo portveiną – ir taip kiekvieną savaitę! Be to, buvo ramių nervų. Kaip pati sakė: „Štai kodėl mane vadina Kalman“ (pranc. calme ramus).

9. Pakelkite sėdynę – ilgai sėdėti nesveika! Tyrimo metu buvo atrasta, kad sėdėjimas gali būti apie 173 000 vėžio atvejų kasmet priežastimi. Kitos studijos, orientuotos į JAV gyventojus, autoriai priėjo išvadą, jog kasdien sėdint mažiau nei tris valandas, gyvenimo trukmė vidutiniškai pailgėja dvejais metais.

10. Nesavanaudiškai padėkite kitiems. Žmonės, kurie savanoriškai pasisiūlo padėti neturėdami savanaudiškų ketinimų, gyvena ilgiau už tuos, kurie nesavanoriauja ar neužsiima labdara. (Kita vertus, savanoriai iš savanaudiškų paskatų gyvenimo trukmės nepasiilgina!)

11. Nesijaudinkite. Teksaso universiteto atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad pozityvūs žmonės džiaugiasi truputį geresne sveikata už tuos, kurie nuolat dėl ko nors suka galvą. Mokslininkai iškėlė hipotezę, kad optimizmas teigiamai veikia sveikatą, pakeisdamas organizmo cheminę pusiausvyrą. Kita vertus, skaitykite 12-ą punktą.

12. Būkite pesimistiški. Šis pasiūlymas skamba labai keistai, tačiau, remiantis didelio, 10 metų trukmės tyrimo rezultatais, vyresnio amžiaus vokiečiai, kurie yra pesimistiškesni, gyvena ilgiau ir sveikiau už optimistiškesnius bendraamžius.

13. Valgykite kaip siciliečiai. Mokslininkai, pradėję tyrinėti gana nemažą šimtamečių žmonių grupę Sicilijos saloje, pastebėjo keletą bendrų dalykų: visi ilgaamžiai valgė daug vaisių, daržovių ir rupių miltų produktų, mažai raudonos mėsos, rafinuotų angliavandenių ir saldumynų.

14. Valgykite daugiau Viduržemio jūros regiono virtuvės patiekalų apskritai. Kito tyrimo rezultatai rodo, kad apie 30 % širdies smūgių, insultų ir mirčių nuo širdies ligų galima išvengti pradėjus vartoti daugiau Viduržemio jūros regionui būdingų maisto produktų: riešutų, alyvuogių aliejaus, vyno, šviežių vaisių ir daržovių, ankštinių augalų ir žuvienos. Venkite komerciniu būdu kepamų sausainių, pyragų ir pyragaičių, taip pat apribokite pieno produktų ir perdirbtos mėsos vartojimą.

15. Pagardinkite savo maistą ciberžolėmis. Žinant jų spalvą, visai nenuostabu, kad šie ryškiai oranžiniai prieskoniniai augalai turi daug su ligomis kovojančių antioksidantų. Ciberžolės taip pat veiksmingai slopina uždegimą.

16. Eikite pasivaikščioti. Kasdienio vaikščiojimo nauda yra keleriopa, įskaitant gerokai mažesnę II tipo diabeto, insulto ir silpnaprotystės riziką.

17. Ir eikite greitai. Manoma, kad žingsniavimo sparta nurodo jūsų ilgaamžiškumą. Tyrimo metu buvo išsiaiškinta, kad 70 metų amžiaus vyras, einantis 4 km per valandą greičiu, gyvens 8 metus ilgiau už tiek pat metų turintį vyrą, einantį 1,5 km per valandą greičiu. Jei esate moteris, skirtumas net 10 metų!

 

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Birutė
2015-12-31 01:46
Pilnai sutinku su visais punktais(hi)

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai